Πέμπτη 9 Μαρτίου 2023

Δήμος Αβδήρων: 471.000 ευρώ για το αρδευτικό δίκτυο Σελέρου, ευχαριστούμε τον Δημήτρη Παπαγιαννίδη.

Ένα σημαντικό έργο υποδομής για τον αγροτικό τομέα στο Δήμο Αβδήρων, συνολικού προϋπολογισμού 471.000,00€, εντάχθηκε στο χρηματοδοτικό Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης  - Π.Α.Α. 2014-2020  του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Σύμφωνα με τη μελέτη του έργου προβλέπεται να γίνει η επέκταση του υπάρχοντος αρδευτικού δικτύου στα αγροκτήματα των οικισμών της Δημοτικής Ενότητας Σελέρου του Δήμου Αβδήρων με παράλληλη αξιοποίηση των γεωτρήσεων της περιοχής. Συγκεκριμένα θα γίνουν εργασίες επέκτασης του δικτύου με σωλήνες πολυαιθυλενίου, προμήθεια και τοποθέτηση νέων σημείων υδροληψίας, προμήθεια και τοποθέτηση αντλητικών συγκροτημάτων για την ανακαίνιση των γεωτρήσεων και συντήρηση των οικίσκων για την προστασία των γεωτρήσεων. Τέλος θα γίνει η προμήθεια και τοποθέτηση συστημάτων ελεγχόμενης άρδευσης από τη γεώτρηση με χρήση ηλεκτρονικής κάρτας.

Σκοπός του έργου είναι η αναβάθμιση του αρδευτικού δικτύου της περιοχής με τη βελτίωση της λειτουργίας και της αποτελεσματικότητας του και η επίτευξη βέλτιστων συνθηκών χρήσης για τους αγρότες της περιοχής.

Ευχαριστούμε τον Γενικό Γραμματέα Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών του ΥΠΑΑΤ κ. Παπαγιαννίδη Δημήτριο για τη συνεργασία και τη συμβολή του στη χρηματοδότηση του έργου.

Ρουσόπουλος: "Περίεργη" η διαρροή Καραμανλή -Οι απόψεις μου δεν τελούν υπό την έγκριση τρίτων!



 Σηκώνει το γάντι ο Θοδωρής Ρουσόπουλος, και απαντά στη διαρροή στήριξης που έγινε νωρίτερα από κύκλους του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή στον Κωστάκη Αχιλλέα Καραμανλή. 

Συγκεκριμένα με δήλωσή του, ο βουλευτής της ΝΔ και πρώην υπουργός σχολιάζει: «Παρότι απολύτως παράδοξη και περίεργη η πληροφορία που θέλει το γραφείο του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή να διευκρινίζει ότι οι πολιτικές μου θέσεις είναι προσωπικές, είμαι υποχρεωμένος να σημειώσω το αυτονόητο: Οι απόψεις μου δεν τελούν υπό την έγκριση τρίτων.  Ούτε θα μπορούσε να γίνει ποτέ αυτό».



Σημειώνεται ότι νωρίτερα, πηγή από το γραφείο του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφων, διευκρίνισε ότι οι δηλώσεις του βουλευτή της ΝΔ Θεόδωρου Ρουσόπουλου, που αφορούν τον τέως υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, «δεν ήταν σε γνώση του και εκφράζουν τον κ. Ρουσόπουλο προσωπικώς».

Αφορμή για την διαρροή από την πλευρά του πρώην πρωθυπουργού, ήταν οι δηλώσεις του κ. Ρουσόπουλου στον τηλεοπτικό σταθμό Open, σχετικά με το εάν θα πρέπει να είναι υποψήφιος στις εκλογές του 2023 ο παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. «Δεν θα του πω εγώ τι θα κάνει. Εγώ είπα το 2009 στον Κώστα Καραμανλή ότι δεν θα είμαι υποψήφιος. Το 2008 είχα κατηγορηθεί αδίκως για μια αθλιότητα. 

Με αθώωσαν ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ, το ΠΑΣΟΚ και η Δικαιοσύνη καταδίκασε τους συκοφάντες μου. Θα ήταν, όμως, μια κατάσταση που δεν θα μπορούσα να την παλέψω. Ας υποθέσουμε ότι ο Κώστας Καραμανλής τα έχει κάνει όλα τέλεια. Τα φώτα, όμως, έχουν στραφεί όχι αδίκως στην κυβέρνηση και τον Κώστα Καραμανλή».

Τετάρτη 8 Μαρτίου 2023

Γεραπετρίτης: Eπανεκκίνηση σιδηροδρόμου ως τέλος Μαρτίου -Δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό, λιγότερα δρομολόγια

 


Ολοκληρώθηκε η παρουσίαση από τον Γιώργο Γεραπετρίτη των μέτρων που θα λάβει η κυβέρνηση για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων και των τρένων.

Κατά την έναρξη της συνέντευξης Τύπου ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, Γιώργος Γεραπετρίτης, εξέφρασε την οδύνη και τον σπαραγμό του, όπως χαρακτηριστικά είπε, για την «πρωτοφανή εθνική τραγωδία που μας σημάδεψε όλους». «Η οδύνη θα πρέπει να βρει κάθαρση», πρόσθεσε.

Προλογίζοντας τον υπουργό Επικρατείας, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, απέκλεισε κάθε ιδέα για συγκάλυψη, συμψηφισμό και ανούσια κομματική αντιπαράθεση.

Η ευθύνη που αναλογεί στην κυβέρνηση έχει αναληφθεί, όπως τόνισε ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, Γ. Γεραπετρίτης, κατά τη διάρκεια της συνέντεξης Τύπου.

«Οφείλω και πάλι να ζητήσω συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης και εμού προσωπικά απέναντι στις οικογένειες των θυμάτων, σε όλους τους Έλληνες πολίτες για το ότι δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε αυτό το απίστευτο δυστύχημα. Η συγγνώμη είναι εντελώς ειλικρινής, δεν είναι προσχηματική και δεν προσπαθεί να αποσείσει οποιαδήποτε πραγματική ευθύνη», πρόσθεσε.



Ο κ. Γεραπετρίτης, εξ αρχής ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει καμία διάθεση κυβερνητικής παρέμβαση αφενός στη δικαστική έρευνα αφετέρου στη διοικητική έρευνα που θα διεξαγάγει ομάδα τεχνοκρατών. Όπως συμπλήρωσε, δεν είναι ώρα για αντιπαράθεση.

Αν είχαμε ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης στη χώρα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί

Ανεξαρτήτων των λαθών σε ανθρώπινο επίπεδο, ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, Γ. Γεραπετρίτης, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, τόνισε πως αν είχαμε ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης στη χώρα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Και με αυτόν τον τρόπο έθεσε επιτακτικά το ζήτημα ολοκλήρωσης των έργων που συνδέονται με τη λειτουργία του σιδηροδρόμου.

Παράλληλα, ο κ. Γεραπετρίτης ευχαρίστησε όλους όσοι ενεπλάκησαν στην αντιμετώπιση των συνεπειών της τραγωδίας από την πρώτη στιγμή.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, αναφερόμενος στην έλλειψη προσωπικού αναγνώρισε το πρόβλημα και έκανε λόγο για σημαντική μείωση προσωπικού την τελευταία 15ετία.

Παράλληλα, μίλησε και για τις προσπάθειες αναπλήρωσης των κενών από την παρούσα κυβέρνηση. Σύμφωνα με τον ίδιο, προσελήφθησαν περί τα 200 άτομα με δελτίο παροχής υπηρεσιών, σταθμάρχες, κλειδούχοι και τεχνικοί, ενώ για πρώτη φορά δρομολογήθηκε η πρόσληψη μόνιμων εργαζομένων. Το 2021 έγινε διαγωνισμός για την πρόσληψη 117 ατόμων, εκ των οποίων 36 είναι σταθμάρχες. Και το 2022 πρόσληψη ακόμη 100 μονίμων.

Εντολή πρωθυπουργού για αποπεράτωση της σύμβασης 717 τεχνολογικού εξοπλισμού των σιδηροδρόμων

Ο κ. Γεραπετρίτης διαβεβαίωσε ότι θα γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες για να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς η σύμβαση για τον τεχνολογικό εξοπλισμό των ελληνικών σιδηροδρόμων.

Για αυτό, όπως έκανε γνωστό, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, επικοινώνησε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της μητρικής εταιρείας Alstom (Γαλλίας). Έδωσε, δε, σαφή εντολή για την αποπεράτωση του έργου το ταχύτερο δυνατόν. Αίτημα στο οποίο η γαλλική εταιρεία επέδειξε πλήρη κατανόηση. Εξάλλου, ο υπουργός δεσμεύτηκε να παρουσιάσει σύντομα το χρονοδιάγραμμα και πρόσθεσε ότι ο ίδιος θα βρίσκεται πάνω από την υλοποίηση του έργου.

Δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό - Λιγότερα δρομολόγια

Για το θέμα της επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου, ο υπυργός Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, Γ. Γεραπετρίτης, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, ανέφερε πως είναι σημαντικό να μπορέσει να ξεκινήσει εκ νέου, να μην περιμένουμε, δηλαδή, την ολοκλήρωση της τεχνολογικής αναβάθμισης. Όπως εξήγησε, θα πρέπει να στηρίξουμε την εμπιστοσύνη του κοινού απέναντι στον σιδηρόδρομο.

Ταυτόχρονα, όμως, διευκρίνισε, και έως ότου ολοκληρωθεί η τεχνολογική αναβάθμιση, η επανεκκίνηση θα γίνει μόνο υπό όρους απόλυτης ασφάλειας. «Θα αναβαθμίσουμε σημαντικά το επίπεδο ασφάλειας» και θα περιλαμβάνει υποχρεωτικώς δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό, τόνισε ο κ. Γεραπετρίτης. Από την άλλη πλευρά, μπορεί να υπάρξει μείωση του μεταφορικού έργου, καθώς μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλισθεί επαρκής αριθμός σταθμαρχών. Στο πλαίσιο των αλλαγών, πάντα στην πρώτη φάση, θα υπάρξει ένας καλύτερος συντονισμός στο πλαίσιο των σημερινών τεχνολογικών δυνατοτήτων, σύμφωνα με τον υπουργό.

Θα υπάρξει αυστηρότερο πλαίσιο για τις καταστροφές και κλοπές στο δίκτυο

Κατά τη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης Τύπου, ο κ. Γεραπετρίτης, ανέφερε ότι αυξάνεται ο προϋπολογισμός για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Όπως σημείωσε, πριν το δυστύχημα στα Τέμπη είχε εγγραφεί στο ελληνικό πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης ποσό 185 εκατ. για την αναβάθμιση των δομών.

Επίσης, ο κ. Γεραπετρίτης εξήρε τη στάση των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο, οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους για την αναβάθμιση των μέτρων ασφαλείας. Υπογράμμισε, ακόμη, το σκέλος της εκπαίδευσης του προσωπικού. Θα υπάρξει, δε, όπως τόνισε, αυστηρότερο πλαίσιο για τις καταστροφές και κλοπές στο δίκτυο του σιδηροδρόμου.

Καθήκον μου να έρθουν απολύτως στην επιφάνεια τα αίτια που προκάλεσαν την καταστροφή

Μιλώντας για τις αντιδράσεις και τα αισθήματα της ελληνικής κοινωνίας, ο κ. Γεραπετρίτης, τόνισε: «Τελώ σε ένα σοκ, κατανοώ τον συλλογικό πόνο που έχει προκαλέσει στην κοινωνία το συγκεκριμένο δυστύχημα, για τον άδικο χαρακτήρα του, για τη σκέψη ότι σε μια τέτοια εποχή που η τεχνολογία βρίσκεται στο απόγειό της στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση, δυστυχώς να γινόμαστε μάρτυρες καταστάσεων που δεν συνάδουν με τη σημερινή εποχή. Ο άδικος χαμός των ανθρώπων θα μας συνοδεύει πάντα. Κατανοώ τον θυμό και τις αντιδράσεις, είναι πάρα πολύ εύλογες αυτές».

Στη συνέχεια, ο κ. Γεραπετρίτης διαβεβαίωσε τους Έλληνες πολίτες: «Σε ό,τι αφορά την κυβέρνηση και εμένα προσωπικά, θα παραμείνω στη θέση αυτή με ένα καθήκον που αντιλαμβάνομαι ως ιερό. Να έλθουν απολύτως στην επιφάνεια, πλήρως, διαφανώς, με λογοδοσία τακτική, τα αίτια που προκάλεσαν την καταστροφή, όποια και αν είναι αυτά. Κάνοντας και τη δική μας κριτική για το τι ενδεχομένως δεν πράξαμε ενόσω οφείλαμε. Η έρευνα θα πάει μέχρι τέλους».

Το κέντρο τοπικής τηλεδιοίκησης Λάρισας το μοιραίο βράδυ λειτουργούσε κανονικά

«Το κέντρο τοπικής τηλε-διοίκησης Λάρισας το μοιραίο βράδυ λειτουργούσε κανονικά». Σε αυτήν την αποκάλυψη προχώρησε ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, Γιώργος Γεραπετρίτης, κατά τη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης Τύπου, με την ταυτόχρονη επισήμανση ότι «θα μπορούσε να είχε υπάρξει αυτόματη χάραξη της πορείας που θα προλάμβανε το δυστύχημα. Ουδέποτε ήταν εκτός λειτουργίας εκείνη την κρίσιμη βραδιά. Πράγματι, το συγκεκριμένο κέντρο είχε μεγάλες δυσκολίες διαχρονικά». Σε αυτό το σημείο, ο υπουργός επικαλέσθηκε δύο μεγάλες πυρκαγιές που το είχαν θέσει εκτός λειτουργίας. Όμως, κατέληξε, «πλήρως λειτουργούσε από τον Νοέμβριο του 2022».

Νωρίτερα, ο κ. Γεραπετρίτης είχε σημειώσει ότι σύστημα τηλε-ειδοποίησης δεν υφίστατο ποτέ και για αυτόν τον λόγο προχωρά η αναβάθμισή του. Ετούτη τη στιγμή έχει αναπτυχθεί το έργο στο 70% -η παράδοση είναι στο 90%- δυστυχώς στο συγκεκριμένο σημείο, Λάρισα-Πλατύ, δεν έχει αναπτυχθεί το έργο, όπως συμπλήρωσε.

Ενδεχομένως και ως το τέλος του μήνα να επανεκκινήσει ο σιδηρόδρομος

«Η επιθυμία μας είναι ο σιδηρόδρομος να επανεκκινήσει στο συντομότερο δυνατό χρόνο, όμως να έχουμε εξασφαλίσει πριν τις αναγκαίες προϋποθέσεις», υπογράμμισε ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, κατά τη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης Τύπου.

«Όταν λέω αναγκαίο χρόνο, θα το δούμε προφανώς με όλους τους φορείς. Η επιθυμία μας είναι τον συντομότερο δυνατό χρόνο, ενδεχομένως και ως το τέλος του μήνα», πρόσθεσε ο κ. Γεραπετρίτης.

Επίσης, διευκρίνισε πως όταν αναφέρεται σε μείωση μεταφορικού έργου, αυτό παραπέμπει σε μείωση συρμών-δρομολογίων ή μείωση σταθμών.

Το «γιατί» του δυστυχήματος θα το αξιολογήσει πρώτα και πάνω από όλα η ποινική δικαιοσύνη

Κατά τη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, απαντώντας στην ερώτηση του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, όσον αφορά το «γιατί» του δυστυχήματος, σημείωσε: «Είναι κάτι που υπερβαίνει και τον δικό μου ρόλο. Το "γιατί" θα το αξιολογήσει πρώτα και πάνω από όλα η ποινική δικαιοσύνη, που έχει επιληφθεί σε πολύ υψηλό επίπεδο. Από την άλλη πλευρά θα υπάρχει και η διοικητική διερεύνηση που θα δώσει τις απαντήσεις».

Ο κ. Γεραπετρίτης επικαλέστηκε τη «σαφή δήλωση του πρωθυπουργού, ο οποίος έδωσε το πλαίσιο. Δεν πρόκειται να κρυφτούμε πίσω από το ανθρώπινο λάθος. Θα ψάξουμε το ζήτημα μέχρις εσχάτων».

Ο Γ. Γεραπετρίτης που επιθεώρησε χθες τον σταθμό τηλεδιοίκησης στη Θεσσαλονίκη, τόνισε ότι δεν θα αναλωθεί σε πολιτικές αντιπαραθέσεις και ζήτησε συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης για το ότι «δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε το απίστευτο δυστύχημα».

«Δεν βρίσκομαι εδώ ως εκπρόσωπος της κυβέρνησης ή πολίτης για να κάνω κομματική αντιπαράθεση. Δεν θα ακούσετε συμψηφισμούς ή λόγο που να παραπέμπει σε μετάθεση ευθύνης. Η ευθύνη που αναλογεί στην παρούσα κυβέρνηση έχει αναληφθεί», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι τις επόμενες μέρες θα γίνει η αντικατάσταση των προέδρων ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ ώστε να γίνει εφικτή η επανεκκίνηση των δρομολογίων.

«Εγώ θα ασχοληθώ αποκλειστικά με τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με το δυστύχημα των Τεμπών και με την επόμενη μέρα των σιδηροδρόμων», δήλωσε ο νέος υπουργός ξεκαθαρίζοντας την αποστολή που τού έχει αναθέσει ο Πρωθυπουργός προσθέτοντας ότι τα υπόλοιπα θέματα του υπουργείου θα συνεχίσουν να είναι αρμοδιότητα των υφυπουργών.

«Είναι δεδομένο ότι θα υπάρξει πλήρης διαφάνεια. Θα προκαλέσω συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής για να συζητήσουμε τις παθογένειες των ελληνικών σιδηροδρόμων ώστε να βρούμε έναν κοινό τόπο που θα αποδίδει ευθύνες και θα αξιολογεί τα ζητήματα ασφάλειας για το μέλλον», προανήγγειλε ο Γ. Γεραπετρίτης.

Αφού έκανε αναφορά στους λάθους χειρισμούς που έγιναν το μοιραίο βράδυ τόνισε ότι αν υπήρχε ένα σύστημα τηλεδιοίκησης στη χώρα το δυστύχημα ενδεχομένως δεν θα είχε συντελεστεί.


«Καρφί» Ρουσόπουλου για Κωστάκη Καραμανλή: Εγώ το 2009 ... δεν κατέβηκα!!!



 Αιχμές για την υποψηφιότητα του Κώστα Αχ. Καραμανλή στις επόμενες εκλογές λίγες μόλις ημέρες μετά την παραίτησή του στη σκιά της τραγωδίας στα Τέμπη, άφησε ο βουλευτής της ΝΔ Θοδωρής Ρουσόπουλος.

Ο βουλευτής της ΝΔ, μιλώντας για το σιδηροδρομικό δυστύχημα, σημείωσε ότι «ευθύνες υπάρχουν», ενώ τόνισε με νόημα ότι «εγώ το 2009 δεν κατέβηκα».

Ο κ. Ρουσόπουλος ανέφερε αρχικά πως «δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση αυτό που είναι τραγωδία να γίνει κρίση δημοκρατίας, διότι αντιλαμβάνομαι τον πόνο και την οργή των ανθρώπων εκείνων που σε ένα χωριό της Ελλάδος εκπροσωπώντας ουσιαστικά το πνεύμα σε όλη την Ελλάδα, κακά τα ψέμματα, δεν εθελοτυφλώ. Βλέποντας ότι 33 κάτοικοι λένε ότι δεν θέλουμε κανέναν πολιτικό μπροστά μας πιθανολογώ ότι αυτό ισχύει σε ένα μεγάλο ποσοστό για πάρα πολλούς πολιτικούς», ενώ σημείωσε πως ο ίδιος δεν τόλμησε, όπως είπε, να παρευρεθεί στην κηδεία του παιδιού συμμαθητή του, καθώς εξήγησε πως «καταλαβαίνω ότι το πολιτικό σύστημα και δη τα κόμματα που έχουν κυβερνήσει στα μάτια των πολιτών είναι οι απόλυτα υπεύθυνοι».

Ερωτηθείς για το αν θα πρέπει να είναι υποψήφιος ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο κ. Ρουσόπουλος είπε:

«Δεν θα σας πω τι πρέπει να κάνει. Θα σας πω ότι ο 2009 όταν εγώ κατηγορήθηκα αδίκως για μια αθλιότητα, για την οποία με αθώωσε το ΚΚΕ, ο ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή το 2010, αλλά και η Δικαιοσύνη. Εγώ είπα στον Καραμανλή ότι δεν θα κατέβω υποψήφιος. Υπάρχουν στιγμές στην πολιτική που κραυγάζεις και δεν σε ακούει κανένας και στιγμές που ψιθυρίζεις και σε ακούνε όλοι. Όσα δίκαια και να έχει δεν πρόκειται να σου αναγνωριστεί κανένα δίκαιο. Ας υποθέσουμε ότι τα είχε κάνει τέλεια ο κ. Καραμανλής. Τα φώτα έχουν στραφεί πάνω σε ένα πρόσωπο και σε μια κυβέρνηση. Και όχι αδίκως στην κυβέρνηση ή σε κάποιο πρόσωπο με την έννοια ότι έχει την τελική ευθύνη».

«Υπάρχουν στιγμές στην πολιτική που σε οδηγούν σε μια λύση», τόνισε στο τέλος.

ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ Χ. ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ: Οι εισαγωγές πατάτας και οι παράνομες ελληνοποιήσεις, «πνίγουν» την ντόπια πατάτα Νευροκοπίου»

 


-Αν και ο Αγροτικός Σύλλογος Νευροκοπίου έχει θέσει το θέμα αυτό κατ’ επανάληψη στα αρμόδια όργανα της πολιτείας, δυστυχώς δεν υπάρχει η απαιτούμενη ανταπόκριση.

Aναφορά κατέθεσε την Τρίτη 7 Μαρτίου 2023, η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, προς τους Υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Γ. Γεωργαντά και Οικονομικών, κ. Χ. Σταϊκούρα, με αφορμή δημοσιεύματα στον τύπο, που αναφέρεται στα σοβαρότατα προβλήματα αθρόων εισαγωγών και ελληνοποιήσεων πατατών, που ρίχνουν την τιμή της πατάτας Νευροκοπίου και οδηγούν στο να μένουν αδιάθετες μεγαλύτερες ποσότητες από πέρσι στις αποθήκες των πατατοπαραγωγών του Νευροκοπίου, με μεγάλες απώλειες του εισοδήματός τους.

«Οι εισαγωγές πατάτας και οι παράνομες ελληνοποιήσεις, «πνίγουν» την ντόπια πατάτα  Νευροκοπίου», καταγγέλλει η βουλευτής Δράμας Χαρά  Κεφαλίδου, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι αν και ο Αγροτικός Σύλλογος Νευροκοπίου έχει θέσει το θέμα αυτό κατ’ επανάληψη στα αρμόδια όργανα της πολιτείας, δυστυχώς δεν υπάρχει η απαιτούμενη ανταπόκριση.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της αναφοράς:

Τρίτη, 7 Μαρτίου 2023

ΑΝΑΦΟΡΑ

Προς: Τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Γ. Γεωργαντά

Τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Χ. Σταϊκούρα

Θέμα: «Οι εισαγωγές πατάτας και οι παράνομες ελληνοποιήσεις τους «πνίγουν» την ντόπια πατάτα Νευροκοπίου»

Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο της Δράμας, η πληθώρα εισαγόμενης πατάτας και οι ελληνοποιήσεις, ειδικά το τελευταίο διάστημα, έριξαν την τιμή της πατάτας Νευροκοπίου και άφησαν μεγαλύτερες από πέρσι αδιάθετες ποσότητες στις αποθήκες.

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, παρότι φέτος διαγραφόταν μια καλή χρονιά από πλευράς τιμών για τους πατατοπαραγωγούς με την τιμή τής πατάτας να ξεπερνά τα 50 λεπτά το κιλό, το κλείσιμο της χρονιάς δεν ήταν τόσο καλό για τους πατατοπαραγωγούς του Νευροκοπίου.

Όπως δηλώνει ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Νευροκοπίου, η ζημιά προκλήθηκε από τις εισαγόμενες πατάτες (από Αίγυπτο, Γερμανία, Γαλλία και από αλλού), που συνεχίζουν να πωλούνται ως ελληνικές ή και ως πατάτες Νευροκοπίου. Αλλά και από το γεγονός ότι σπάνια φαίνεται η πραγματική τους προέλευση και όλες πωλούνται ως ελληνικές. Στην αγορά δεν γίνεται κανένας απολύτως έλεγχος. Η νομοθεσία σε σχέση με τις ελληνοποιήσεις έχει αυστηροποιηθεί, αλλά δυστυχώς επειδή δεν γίνεται κανένας έλεγχος, αυτό δεν έχει αποτέλεσμα.

Αν και ο Αγροτικός Σύλλογος Νευροκοπίου έχει θέσει το θέμα αυτό κατ’ επανάληψη στα αρμόδια όργανα της πολιτείας, δυστυχώς δεν υπάρχει η απαιτούμενη ανταπόκριση.

Σας επισυνάπτω το δημοσίευμα του τοπικού τύπου Δράμας, ζητώντας να το λάβετε υπόψη και να προβείτε στις απαραίτητες και αναγκαίες ενέργειες, προκειμένου να επιλυθούν τα σοβαρότατα προβλήματα αθρόων εισαγωγών και ελληνοποιήσεων πατατών, που ρίχνουν την τιμή της πατάτας Νευροκοπίου και οδηγούν στο να μένουν αδιάθετες μεγαλύτερες ποσότητες από πέρσι στις αποθήκες των πατατοπαραγωγών του Νευροκοπίου, με μεγάλες απώλειες του εισοδήματός τους.

Η αναφέρουσα Βουλευτής

Χαρά Κεφαλίδου

Τρίτη 7 Μαρτίου 2023

Ειδικοί από την ΕΕ για σιδηροδρόμους έρχονται στην Αθήνα αυτή την εβδομάδα


 Τηλεφωνική επικοινωνία είχε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν για την παροχή στήριξης από την Επιτροπή στον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων της και τη βελτίωση της ασφάλειάς τους.

Σημειώνεται πως μόλις προχθές ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε ανακοινώσει πως θα ζητήσω αμέσως «από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από φίλες χώρες τη συνδρομή τους σε τεχνογνωσία, ώστε να αποκτήσουμε, επιτέλους, σύγχρονα τρένα. Και θα αγωνιστώ για να έχουμε πρόσθετη κοινοτική χρηματοδότηση προκειμένου να συντηρηθεί και να αναβαθμιστεί γρήγορα το υφιστάμενο δίκτυο».

Αυτό ανέφερε ο κ.Μητσοτάκης σε ανάρτησή του στο Facebook, όπου μεταξύ άλλων ζήτησε τη δική του προσωπική, αλλά και θεσμική «συγγνώμη», για την τραγωδία στα Τέμπη.

Επικοινωνία Φον ντερ Λάιεν- Μητσοτάκη για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων


Επικοινωνία με τον Έλληνα πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη είχε την Δευτέρα η πρόεδρος της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, όπως έκανε η ίδια γνωστό σε ανάρτησή της στο Twitter.

Η επικοινωνία έρχεται λίγες μέρες μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Σύμφωνα μάλιστα με την επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής συζήτησε με τον πρωθυπουργό για «περαιτέρω τεχνική υποστήριξη που μπορεί να παράσχει η ΕΕ στην Ελλάδα για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων της και τη βελτίωση της ασφάλειάς τους.»

Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν έκανε επίσης γνωστό ότι ειδικοί από την Κομισιόν και τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της ΕΕ θα ταξιδέψουν αυτή την εβδομάδα στην Αθήνα.

«Η ασφάλεια των σιδηροδρόμων είναι πρωταρχικής σημασίας», συμπλήρωσε.

Αναφερόμενος στην επικοινωνία κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου είπε ότι ο πρωθυπουργός ζήτησε την αναδιοργάνωση των ελληνικών σιδηροδρόμων, κυρίως στο κομμάτι της ασφάλειας. Πρόσθεσε ότι η πρόεδρος της Κομισιόν εξέφρασε και πάλι τα συλλυπητήριά της για το τραγικό δυστύχημα και υποσχέθηκε πλήρη στήριξη με την συνδρομή κάθε αρμόδιου ευρωπαϊκού οργανισμού, και μάλιστα άμεσα.

Παράδοση από το Δήμο Αβδήρων Αυτόματων Εξωτερικών Απινιδωτών σε Αθλητικά Σωματεία Ποδοσφαίρου του Δήμου

 


Ο Δήμος Αβδήρων έχοντας προτεραιότητα την προστασία της ανθρώπινης ζωής των αθλητών του Ερασιτεχνικού ποδοσφαίρου, προμηθεύτηκε εφτά απινιδωτές οι οποίοι παραδόθηκαν από το Δήμαρχο Αβδήρων στους εκπροσώπους των Αθλητικών Σωματείων Ποδοσφαίρου του Δήμου μας παρουσία μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΠΣ Ξάνθης.

Το  επόμενο χρονικό διάστημα ο Δήμος Αβδήρων θα παραδώσει απινιδωτές και στις υπόλοιπες  ομάδες του Δήμου.



Κυριακή 5 Μαρτίου 2023

Μητσοτάκης για τα Τέμπη: Οφείλω μια συγγνώμη τόσο προσωπική, όσο και στο όνομα όσων κυβέρνησαν τη χώρα

Τη δική του προσωπική, αλλά και θεσμική «συγγνώμη», για την τραγωδία στα Τέμπη ζήτησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σε ανάρτησή του στο Facebook, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έγραψε ότι οφείλει, ως πρωθυπουργός, «μια μεγάλη ΣΥΓΓΝΩΜΗ» σε όλους, «αλλά πάνω από όλα στους συγγενείς των θυμάτων» του τραγικού δυστυχήματος.

Η συγγνώμη του πρωθυπουργού, όπως λέει, είναι «τόσο προσωπική, όσο και στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν τη χώρα εδώ και χρόνια. Γιατί, πράγματι, στην Ελλάδα του 2023, δεν γίνεται δυο τρένα να κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή και να μην το έχει αντιληφθεί κανείς».

Στη συνέχεια, ο πρωθυπουργός γράφει για τα αίτια της τραγωδίας, τονίζοντας ότι «δεν μπορούμε, δεν θέλουμε και δεν πρέπει να κρυφτούμε πίσω από το ανθρώπινο σφάλμα».

 

«Το γεγονός ότι το Ψηφιακό Σύστημα Ελέγχου θα λειτουργεί πλήρως μέσα στους επόμενους μήνες δεν είναι δικαιολογία. Το αντίθετο. Κάνει τον πόνο μου ακόμα μεγαλύτερο που δεν προφτάσαμε να το ολοκληρώσουμε πριν συμβεί το κακό», γράφει ο πρωθυπουργός.

 

Έπειτα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης γράφει: «προτείνω σε όλα τα κόμματα να δεσμευτούμε από τώρα ότι, στην επόμενη Βουλή, θα συσταθεί Ειδική Επιτροπή που θα διερευνήσει την πονεμένη ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων όλη την τελευταία εικοσαετία. Όσα δεν έγιναν τόσα χρόνια πρέπει να τα κάνουμε τώρα και γρήγορα».

 

«Σήμερα, Κυριακή της Ορθοδοξίας, ανάβουμε όλοι ένα κερί στη μνήμη αυτών που έφυγαν τόσο άδικα και τόσο πρόωρα», καταλήγει π πρωθυπουργός.

Ολόκληρη η ανάρτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη για την τραγωδία στα Τέμπη

 

Σήμερα θα ήθελα να γράψω για την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη. Χωρίς ξύλινα λόγια, χωρίς να επαναλαμβάνω τα τετριμμένα. Να κάνω μια προσπάθεια να βάλω σε σειρά τις σκέψεις μου και σε λόγια τα συναισθήματα μου.

 

Και ξεκινώ με τα αυτονόητα. Ως πρωθυπουργός, οφείλω σε όλους, αλλά πάνω από όλα στους συγγενείς των θυμάτων, μια μεγάλη ΣΥΓΓΝΩΜΗ. Τόσο προσωπική, όσο και στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν τη χώρα εδώ και χρόνια. Γιατί, πράγματι, στην Ελλάδα του 2023, δεν γίνεται δυο τρένα να κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή και να μην το έχει αντιληφθεί κανείς.

 

Δεν μπορούμε, δεν θέλουμε και δεν πρέπει να κρυφτούμε πίσω από το ανθρώπινο σφάλμα. Αν το έργο της Τηλεδιοίκησης είχε ολοκληρωθεί, αυτό το δυστύχημα θα ήταν πρακτικά αδύνατο να είχε συμβεί. Το γεγονός ότι το Ψηφιακό Σύστημα Ελέγχου θα λειτουργεί πλήρως μέσα στους επόμενους μήνες δεν είναι δικαιολογία. Το αντίθετο. Κάνει τον πόνο μου ακόμα μεγαλύτερο που δεν προφτάσαμε να το ολοκληρώσουμε πριν συμβεί το κακό.

 

Η Δικαιοσύνη θα ερευνήσει ταχύτατα τη τραγωδία και θα αποδώσει ευθύνες. Ενώ τις επόμενες μέρες ο αρμόδιος υπουργός θα ανακοινώσει παρεμβάσεις άμεσης βελτίωσης της ασφάλειας των σιδηροδρόμων μέχρι να ολοκληρωθεί το Ηλεκτρονικό Σύστημα Διοίκησης. Τώρα, έχουμε χρέος να σταθούμε δίπλα στις οικογένειες των θυμάτων, αναγνωρίζοντας με θάρρος τα σφάλματα του κράτους.

 

Όμως, ούτε αυτά φτάνουν. Θα ζητήσω αμέσως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από φίλες χώρες τη συνδρομή τους σε τεχνογνωσία, ώστε να αποκτήσουμε, επιτέλους, σύγχρονα τρένα. Και θα αγωνιστώ για να έχουμε πρόσθετη κοινοτική χρηματοδότηση προκειμένου να συντηρηθεί και να αναβαθμιστεί γρήγορα το υφιστάμενο δίκτυο.

 

Τέλος, θα προτείνω σε όλα τα κόμματα να δεσμευτούμε από τώρα ότι, στην επόμενη Βουλή, θα συσταθεί Ειδική Επιτροπή που θα διερευνήσει την πονεμένη ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων όλη την τελευταία εικοσαετία. Όσα δεν έγιναν τόσα χρόνια πρέπει να τα κάνουμε τώρα και γρήγορα.

 

Γνωρίζουμε όλοι ότι οι σιδηρόδρομοι της πατρίδας είναι βαθιά προβληματικοί. Είναι ίσως η ακραία έκφραση μιας Ελλάδας που δεν μας ταιριάζει και θέλουμε να την αφήσουμε πίσω.

 

Ξέρω ότι πολλοί σήμερα θα θυμούνται τη φράση ενός προκατόχου μου ότι «αυτή είναι η Ελλάδα». Όμως όχι, δεν είναι μόνον αυτή. Υπάρχει και μια άλλη Ελλάδα, εκεί έξω, που μας δίνει ελπίδα, πίστη και δύναμη.

 

Την είδαμε όλοι και μετά το τραγικό δυστύχημα. Στους πυροσβέστες, στους διασώστες και στο ΕΚΑΒ που βρέθηκαν εκεί από την πρώτη στιγμή. Στους γιατρούς και υγειονομικούς που οργάνωσαν αμέσως την περίθαλψη των τραυματιών. Στον Στρατό. Αλλά και στους ειδικούς της Αστυνομίας που διεκπεραίωσαν με ταχύτατα την οδυνηρή αποστολή της ταυτοποίησης των σορών. Ώστε να επιστραφούν στις οικογένειές τους για να πενθήσουν.

 

Το πρόσωπο της καλύτερης Ελλάδας είδαμε, επίσης, στους επιβάτες που ρίσκαραν τη ζωή τους για να σώσουν τους συνεπιβάτες τους. Στις Ελληνίδες και τους Έλληνες που έσπευσαν ενωμένοι να δώσουν αίμα. Αλλά και στα νέα παιδιά που διαδήλωσαν βουβά και ειρηνικά, κρατώντας ένα κερί και με σύνθημα «φταίει η κακιά η (χ)ώρα». Ένα σύνθημα που η αλήθεια του μας πονά όλους.

 

Προσωπικά είμαι στην πολιτική για να αλλάξω αυτή την «κακιά την χώρα», αυτήν την παλαιά Ελλάδα που μας πληγώνει. Γι’ αυτό προσπαθώ, κάθε μέρα. Άλλοτε τα καταφέρνω και άλλοτε όχι. Ξέρω καλά, ωστόσο, πόσο καλύτερη μπορούμε να κάνουμε την πατρίδα μας αν σαρώσουμε τα απομεινάρια του παρελθόντος που μας κρατάνε πίσω. Και για αυτήν την Ελλάδα που μας αξίζει θα συνεχίσω να αγωνίζομαι.

 

Εδώ σταματώ. Σήμερα, Κυριακή της Ορθοδοξίας, ανάβουμε όλοι ένα κερί στη μνήμη αυτών που έφυγαν τόσο άδικα και τόσο πρόωρα.

Συνελήφθησαν 2 διακινητές στη Ροδόπη οι οποίοι διακινούσαν 8 λαθρομετανάστες στα εσωτερικό της χώρας.

 


Συνελήφθησαν το Σάββατο  (4-3-2023), σε περιοχές της Ροδόπης, από αστυνομικούς του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Ιάσμου της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ροδόπης, δύο (2) διακινητές, ένας ημεδαπός και ένας αλλοδαπός, οι οποίοι προωθούσαν στο εσωτερικό της χώρας, σε δύο διαφορετικές περιπτώσεις, μη νόμιμους μετανάστες.

Αναλυτικότερα, στην πρώτη περίπτωση, το πρωί, στην Εγνατία Οδό Κομοτηνής – Ξάνθης, οι αστυνομικοί συνέλαβαν τον έναν αλλοδαπό διακινητή, διότι τον εντόπισαν να οδηγεί Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, στερούμενος άδειας ικανότητας οδήγησης και να μεταφέρει παράνομα στο εσωτερικό της χώρας τέσσερις (4) μη νόμιμους μετανάστες.

Στη δεύτερη περίπτωση, το απόγευμα της ίδιας ημέρας, στην Εγνατία Οδό Κομοτηνής – Ξάνθης, οι αστυνομικοί συνέλαβαν τον έναν ημεδαπό διακινητή, διότι τον εντόπισαν να οδηγεί Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο και να μεταφέρει παράνομα στην ενδοχώρα τέσσερις (4) μη νόμιμους μετανάστες.

Κατασχέθηκαν τα παραπάνω οχήματα και κινητά τηλέφωνα. 

Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ροδόπης, ενώ την  προανάκριση για τις δύο υποθέσεις ενεργεί το Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Ιάσμου Ροδόπης.