Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2021

ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΟΨΙΔΗΣ: Άλλη μια φορά τα θέματα που αφορούν την κοινωνία δεν έφτασαν στο Π.Σ !

Το απόγευμα της Τετάρτης 29/09 συμμετείχαμε σε άλλη μία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο. Την ώρα που η Περιφέρεια μας ετοιμάζεται να υποδεχτεί ακόμα έναν δύσκολο χειμώνα, την εποχή που η παγκόσμια οικονομία πιέζεται ισχυρά, η διοίκηση διαμορφώνει μία ημερήσια διάταξη με απόλυτη προχειρότητα και χωρίς την παραμικρή απήχηση στην κοινωνία. Ενδεικτικό της αδιαφορίας τους για τα προβλήματα του κόσμου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είναι το γεγονός ότι πλείστοι Αντιπεριφερειάρχες προτίμησαν αντί της συνεδρίασης, την στρατιωτική άσκηση «Παρμενίων», δηλαδή τη … φωτογραφία και το …Facebook!

Δεν δόθηκε καμία απάντηση για την πλήρη απουσία των στελεχών της Διοίκησης από την πρόσφατη συζήτηση για τη διαμόρφωση της επόμενης προγραμματικής περιόδου του ΠΕΠ, ενώ για άλλη μία φορά η δέσμευση της διοίκησης για συζήτηση και διαμόρφωση ενός χωροταξικού σχεδιασμού για τα αιολικά πάρκα μετατέθηκε ξανά στις καλένδες ! Παρά τις πολλαπλές παρατηρήσεις από σχεδόν όλες τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης, η διοίκηση επιχείρησε να το «ξεπετάξει» σαν να μην πρόκειται για ένα σοβαρό θέμα που αφορά την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Περιφέρειας μας στο βάθος του χρόνου.

Βέβαια, δεν είναι να απορεί κανείς, καθώς οι κύριοι της Διοίκησης είναι συνηθισμένοι στην μη συζήτηση, αφού τα θέματα που συνήθως εισάγουν στο Περιφερειακό Συμβούλιο είναι τυπικά και διαδικαστικά. Δεν είναι σε θέση να κατανοήσουν πως τα προβλήματα των πολιτών της Περιφέρειας ΑΜΘ δεν είναι ούτε τυπικά, ούτε διαδικαστικά, είναι ουσιαστικά και απαιτούν λύσεις εδώ και τώρα. Γι’ αυτό η «Περιφερειακή Σύνθεση» δεν θα πάψει να τα αναδεικνύει, να ζητά απαντήσεις, να προτείνει λύσεις αλλά και να φέρνει προ των ευθυνών τους, τους διοικούντες. Όπως ακριβώς έπραξε π.χ. με την ανάδειξη του θέματος που αφορούσε στη διακοπή των εργασιών στον Φράχτη του Έβρου στο ύψος του Μελισσοκομείου Φερών και τα αντιπλημμυρικά έργα του ακριτικού νομού, τα οποία απλώς… δεν γίνονται.  Στη συζήτηση αυτού του σημαντικού θέματος δεν είδαμε τίποτα άλλο παρά τα εξής: Μία προσπάθεια αποποίησης ευθυνών από τον Αντιπεριφερειάρχη Έβρου Δημήτρη Πέτροβιτς, ένα άδειασμα του ίδιου από τον Περιφερειάρχη και  μία μετάθεση ευθυνών στην κεντρική πολιτική σκηνή. Στο θέμα αυτό σημειώστε ότι ακόμη και ο Περιφερειάρχης αναγνώρισε το εύστοχο των παρατηρήσεων που έθεσε η παράταξή μας και ότι είναι υψίστης σημασίας, ωστόσο θέτουμε τη στάση του στην κρίση των πολιτών αι το γεγονός ότι η ευθύνη της Πολιτικής Προστασίας στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης βαρύνει τον Χρήστο Μέτιο και τη διοίκησή του όσο και αν προσπαθούν να την αποποιηθούν.

Ευχόμαστε φυσικά να μην κληθεί ο Έβρος να αντιμετωπίσει συνέπειες φυσικών καταστροφών ή πλημμυρών αλλά, αν αυτό συμβεί, όλοι θα θυμόμαστε «Τις πταίει». 

Από το γραφείο τύπου της

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ

Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2021

Κορωνοϊός: 2.187 περιστατικά – 323 διασωληνωμένοι, 44 νέοι θάνατοι! 56 κρούσματα η Ξάνθη, 202 η ΑΜΘ!

 

Σήμερα, Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου, ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας ανακοίνωσε 2.187 νέα περιστατικά Covid-19 στην Ελλάδα. 

Παράλληλα, σύμφωνα με την ενημέρωση του ΕΟΔΥ, 323 ασθενείς βρίσκονται διασωληνωμένοι στις ΜΕΘ, ενώ έχουν καταγραφεί 44 νέοι θάνατοι.

Η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ:

Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 2.187, εκ των οποίων 4 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 653.535 (ημερήσια μεταβολή +0.3%), εκ των οποίων 50.9% άνδρες. 1 Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 77 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 3.183 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα. To 𝑅𝑡 για την επικράτεια βάσει των κρουσμάτων εκτιμάται σε 0.95 (95% ΔΕ: 0.89 - 1.00).

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 44, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 14.795 θάνατοι. Το 95.4% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 323 (62.8% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 66 έτη. To 80.5% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Μεταξύ των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, 292 (90.4%) είναι ανεμβολίαστοι ή μερικώς εμβολιασμένοι και 31 (9.6%) είναι πλήρως εμβολιασμένοι. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 3.152 ασθενείς. Οι εισαγωγές2 νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 206 (ημερήσια μεταβολή +42.07%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 178 ασθενείς.Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 39 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 78 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη).

ΤΑ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΜΘ 

Ξάνθη 56

Δράμα 50

Καβάλα 44

Έβρος 35

Ροδόπη 16

Θάσος 1

ΣΥΝΟΛΟ: 202

Η γεωγραφική κατανομή:


 

 


Ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε σήμερα ότι την εβδομάδα 20 έως 26 Σεπτεμβρίου 2021, παρατηρήθηκαν αυξητικές τάσεις, σε σχέση με την εβδομάδα 13 έως 19 Σεπτεμβρίου 2021, στο μέσο εβδομαδιαίο ιικό φορτίο του SARS-CoV-2 στα αστικά λύματα των εννέα από τις δώδεκα (9/12) περιοχές που ελέγχθηκαν από το Εθνικό Δίκτυο Επιδημιολογίας Λυμάτων (ΕΔΕΛ) του ΕΟΔΥ.

Οι καθαρά αυξητικές τάσεις κυμάνθηκαν από +36% στο Βόλο μέχρι +198% στην Αλεξανδρούπολη, ενώ οριακές ήταν οι αυξήσεις που παρατηρήθηκαν στη Θεσσαλονίκη (+18%), στο Ηράκλειο (+18%) και στον Άγιο Νικόλαο (+17%).

Πτωτικές τάσεις παρατηρήθηκαν σε δύο από τις δώδεκα (2/12) περιοχές του ΕΔΕΛ και συγκεκριμένα στο Ρέθυμνο (-62%) και στην Πάτρα (-67%). Σταθερό παρέμεινε το ιικό φορτίο των αστικών λυμάτων στα Χανιά (-1%).

Περιφέρεια Αττικής: Την τελευταία εβδομάδα, 20-26/09/21, το μέσο εβδομαδιαίο ιικό φορτίο στα αστικά λύματα της Περιφέρειας Αττικής παρουσίασε αυξητική τάση, με στατιστικά σημαντική μεταβολή (+58%) του εβδομαδιαίου μέσου όρου σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, 13-19/09/21.

Θεσσαλονίκη: Την τελευταία εβδομάδα, 20-26/09/21, στη Θεσσαλονίκη, το μέσο εβδομαδιαίο ιικό φορτίο των αστικών λυμάτων παρουσίασε οριακή αύξηση (+18%) σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, 13-19/09/21.

Λάρισα: Την τελευταία εβδομάδα, 20-26/09/21, παρατηρήθηκε αύξηση (+62%) στο μέσο εβδομαδιαίο ιικό φορτίο των αστικών λυμάτων στη Λάρισα σε σχέση με την εβδομάδα 13- 19/09/21.

Βόλος: Την τελευταία εβδομάδα, 20-26/09/21, παρατηρήθηκε αύξηση (+36%) στο μέσο εβδομαδιαίο ιικό φορτίο των αστικών λυμάτων στο Βόλο σε σχέση με την εβδομάδα 13- 19/09/21.

Ηράκλειο: Την εβδομάδα 20-26/09/21, στην πόλη του Ηρακλείου, παρατηρήθηκε οριακή αύξηση (+18%) στο μέσο εβδομαδιαίο ιικό φορτίο των αστικών λυμάτων σε σχέση με την εβδομάδα 13-19/09/21 .

Χανιά: Την εβδομάδα 20-26/09/21, στην πόλη των Χανίων, το μέσο εβδομαδιαίο ιικό φορτίο των αστικών λυμάτων έμεινε ουσιαστικά σταθερό (-1%) σε σύγκριση με την εβδομάδα 13-19/09/21.

Ρέθυμνο: Την εβδομάδα 20-26/09/21, στην πόλη του Ρεθύμνου, καταγράφηκε μείωση (-62%) στο μέσο εβδομαδιαίο ιικό φορτίο των αστικών λυμάτων της πόλης σε σύγκριση με την εβδομάδα 13-19/09/21.

Άγιος Νικόλαος: Την τελευταία εβδομάδα, 20-26/09/21, καταγράφηκε οριακή αύξηση (+17%) στο μέσο εβδομαδιαίο ιικό φορτίο των αστικών λυμάτων της πόλης του Αγίου Νικολάου σε σύγκριση με την εβδομάδα 13-19/09/21 .

Πάτρα: Την τελευταία εβδομάδα, 20-26/09/21, στην Πάτρα παρατηρήθηκε μείωση (-67%) στο μέσο εβδομαδιαίο ιικό φορτίο στα αστικά λύματα της πόλης σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, 13-19/09/21 .

Ξάνθη: Την τελευταία εβδομάδα, 20-26/09/21, το μέσο εβδομαδιαίο ιικό φορτίο των αστικών λυμάτων στην Ξάνθη παρουσίασε σημαντική αύξηση (+166%) σε σχέση με την εβδομάδα 13- 19/09/21 .

Αλεξανδρούπολη: Την τελευταία εβδομάδα, 20-26/09/21, παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση (+198%) στο μέσο εβδομαδιαίο ιικό φορτίο των αστικών λυμάτων στην Αλεξανδρούπολη σε σχέση με την εβδομάδα 13-19/09/21.

Ιωάννινα: Την τελευταία εβδομάδα, 20-26/09/21, στα Ιωάννινα, το μέσο εβδομαδιαίο ιικό φορτίο των αστικών λυμάτων παρουσίασε αύξηση (+42%) σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, 13-19/09/21.


Μητροπολίτης Άνθιμος: Στη Θράκη σε λίγο θα έχουμε περισσότερα τζαμιά απ’ ό,τι μουσουλμάνους!


Για επίδειξη ισχύος μέσω θρησκευτικών χώρων, λέγοντας πως στη Θράκη θα έχουμε περισσότερα τζαμιά από ότι μουσουλμάνους, έκανε λόγο ο μητροπολίτης Άνθιμος σε ομιλία του στην Αλεξανδρούπολη την Δευτέρα (27/9).

 

«Είναι αλήθεια ότι σε κηρύγματα ιμάμηδων, κυριαρχούν οι πολιτικές αναφορές και όχι οι κορανικές; Ποιος δεν καταλαβαίνει ότι τέτοια κηρύγματα είναι βόμβα στα θεμέλια της θρακιώτικης κοινωνίας; Ακούμε από τις γνωστές οργανώσεις, παράπονα περί«θρησκευτικής ελευθερίας» αλλά, για να χαριτολογήσω: στη Θράκη, σε λίγο, θα έχουμε περισσότερα τζαμιά απ’ ότι μουσουλμάνους! Άλλο πράγμα είναι η εξυπηρέτηση των θρησκευτικών αναγκών και άλλο πράγμα είναι η επίδειξη ισχύος, μέσω θρησκευτικών χώρων. Διότι επίδειξη ισχύος είναι, να κτίζεις ένα τεράστιο τζαμί, σ’ ένα μικρό χωριό» είπε τόνισε χαρακτηριστικά. .

 Αναλυτικότερα:

Μία βαρυσήμαντη ομιλία έκανε σήμερα ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Ανθιμος, μιλώντας για την μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης.

 

Διαβεβαίωσε από την ακριτική Αλεξανδρούπολη «ότι το Ισλάμ μπορεί να συνυπάρξει σε κοινωνίες δυτικών προδιαγραφών, αρκεί να σεβαστεί την θρησκευτική και πολιτιστική ιδιοπροσωπεία της κάθε δυτικής Χώρας και πάνω απ’ όλα το Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου». Και τόνισε: «Δεν θέλουμε καμμιά θρησκευτική μειονότητα της Πατρίδος μας να στερηθεί το παραμικρό».


Η ομιλία έγινε σε συνέδριο, στην Αλεξανδρούπολη, που διοργάνωσε το Ερευνητικό Κέντρο της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου. Την εκδήλωση συντόνισε ο Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος, Πρόεδρος του Δ.Σ. της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών και Συντονιστής της Ομάδας Εργασίας «Η Ορθοδοξία και οι «άλλοι» στην Ελλάδα του 2040». Στη στρογγυλή τράπεζα μίλησαν οι: Γιώργος Καλαντζής, Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, MohamedElzahabi, Πρόεδρος της Θρησκευτικής Επιτροπής του Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών, NaylaTabbara, Διευθύντρια του Institute of Citizenship and DiversityManagementatAdyanFoundation for Diversity, Solidarity and Human Dignity, Διδάκτωρ Θρησκευτικών Επιστημών στην ÉcolePratique des HautesÉtudes, Παρίσι και στο Πανεπιστήμιο του Saint-Joseph, Βηρυτός, Λίβανος και Κατερίνα Μάρκου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

 

Θα μιλήσουμε ειλικρινά και βιωματικά μπροστά σε συμπολίτες, είπε ο Μητροπολίτης Ανθιμος, με τους οποίους συζούμε τη ζωή μας συλλογικά, τουλάχιστον τα τελευταία 100 χρόνια. Δεν γνωρίζω πως θα ζει το Ισλάμ στην υπόλοιπη χριστιανική Ελλάδα και στην υπόλοιπη Ευρώπη το 2040, ξέρω όμως πολύ καλά ότι στη Θράκη, στο σταυροδρόμι των δύο αυτών κόσμων, ζούμε μεν αρμονικά, αλλά προχωράμε παράλληλα, όπως οι ράγες του τραίνου και ο βηματισμός μας αυτός, κάποτε, ταλαντεύεται.

Και τόνισε «Δόξα να ‘χει ο Θεός» που μπορούμε να συζητάμε, γι’αυτά τα θέματα, υπεύθυνα και σοβαρά σήμερα, προκειμένου να αποσείσουμε βίαια και σπασμωδικά γεγονότα, αύριο. Αν αφήσουμε να υπάρξουν στη σχέση μας ρωγμές, τότε, θα βρουν στην περιοχή μας φωλιά άλλες πρακτικές.

Στην ομιλία του υπογράμμισε: Μας «βομβαρδίζουν» δύο καταστάσεις. Η μία, δεν μας επηρεάζει καθόλου, είναι η αυξανόμενη ισλαμοφοβία της Ευρώπης, η δεύτερη όμως, μας προβληματίζει πολύ. Είναι η από μέρους των χριστιανών, ταύτιση της δικής μας μουσουλμανικής μειονότητος με την προκλητική στάση της Τουρκίας απέναντι στη Χώρα μας, εξαιτίας κάποιων ακραίων μειονοτικών εξαιρέσεων και πολιτειακών ανοχών που προκαλούν.

 

Το Ισλάμ λειτουργεί ως θρησκεία ή ως πολιτικό σύστημα;


Όπως τόνισε ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως «Αφού το Ισλάμ είναι θρησκεία, τότε η προώθηση και η επιβολή της γιατί επιχειρείται από πολιτικούς; Στο δυτικό κόσμο αυτές οι μέθοδοι χαρακτήρισαν τον ... μεσαίωνα! Αφού το Ισλάμ είναι θρησκεία, οποιαδήποτε θεολογική απόκλιση των ψευδομουφτήδων, θα ήταν κατανοητή, όμως, προξενική «προστασία» τους και αντεθνική δράση, είναι ακατανόητη.

Οι θρακιώτες μουσουλμάνοι είναι Έλληνες πολίτες και γι’ αυτό το λόγο είναι και Ευρωπαίοι πολίτες. Η σύνδεση των δύο αυτών ιδιοτήτων, του Έλληνα και του Ευρωπαίου πολίτη είναι αναπόσπαστες και αμφίδρομες. Αυτό,ούτε αμφισβητείται ούτε μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν. Και είναι ένα πολύ ισχυρό κεκτημένο των Ελλήνων πολιτών, ανεξάρτητα από την θρησκεία του καθενός. Το πρόβλημα ξεκινά όταν μια άλλη χώρα (που εισέβαλε και κατέχει το 40% ενός ευρωπαϊκού κράτους και συγχρόνως αμφισβητεί την εδαφική ακεραιότητα της Πατρίδος μας, απειλώντας μας με ένα παράνομο casusbelli), μιλά για λογαριασμό Ελλήνων πολιτών, σαν να είναι δικοί της πολίτες, που ζουν στην Ελλάδα. Είναι σαφές ότι η γειτονική μας χώρα χρησιμοποιεί τη δική μας μουσουλμανική μειονότητα για να εξυπηρετήσει τα δικά της εθνικά συμφέροντα σε βάρος της Ελλάδος και δεν έχει κανένα ειλικρινές ενδιαφέρον για τους ίδιους τους μουσουλμάνους”.

Iσότιμη ένταξη των μουσουλμάνων στην θρακιώτικη κοινωνία


Το πρώτο και το βασικότερο είναι η ισότιμη ένταξη των μουσουλμάνων στη θρακιώτικη κοινωνία, λέει ο Μητροπολίτης και υπογραμμίζει: «Χριστιανοί και μουσουλμάνοι,πρέπει να συμμετάσχουμε στη δημιουργία κοινών προσπαθειών,ώστε να αυξηθεί ο πλούτος της περιοχής μας και στη συνέχεια,μουσουλμάνοι και χριστιανοί, να χαρούμε την ευημερία των οικογενειών μας,με μόνο κριτήριο την αξία μας και όχι τη θρησκεία μας.

Όμως, πώς μπορεί να γίνει αυτό,όταν υπάρχουν ακόμα πολλοί μουσουλμάνοι που δεν γνωρίζουν ελληνικά ή τα ελληνικά τους είναι τόσο φτωχά; Είναι πολύ σωστό το μέτρο της ποσόστωσης, για την εισαγωγή τους στα Α.Ε.Ι.,όμως τί άλλο επιβεβαιώνει, εκτός από το γλωσσικό αυτό έλλειμμα; Η ποσόστωση είναι ένα μέτρο, από τη φύση του μεταβατικό. Μέχρι πότε θα είναι σε ισχύ;

Προφανώς είναι δικαίωμα,αλλά και πλεονέκτημα, για μουσουλμάνους και χριστιανούς, να γνωρίζουν την τουρκική ή την πομακική γλώσσα. Αλλά είναι έγκλημα να στερούνται την δυνατότητα να μάθουν την ελληνική γλώσσα, παραμένοντας εγκλεισμένοι σε μια πολιτισμική φούσκα, σ’ένα κοινωνικό γκέτο και να μην εντάσσονται λειτουργικά στην Πατρίδα τους, που τους παρέχει μεγάλες δυνατότητες, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στα Βαλκάνια και στην Ευρώπη. Έχω ακούσει σεβάσμιες κραυγές μουσουλμάνων γονιών που θέλουν τα παιδιά τους να μάθουν καλά ελληνικά, να μορφωθούν και να μπουν στην αστική κοινωνία. Οπότε, τα φληναφήματα για δίγλωσσα νηπιαγωγεία, σκοτώνουν αυτή τους την ελπίδα και θα ορθώσουν ξανά μπάρες, εκπαιδευτικές αυτή τη φορά!”

Γιατί στην Αθήνα φτάνουν διαφορετικά τα αιτήματα

 

«Ακούγονται κάποιες φωνές για «καταπίεση» της μειονότητος. Βέβαια, αυτές οι φωνές είναι γνωστές στη μικρή μας κοινωνία. Προέρχονται από πρόσωπα και οργανώσεις των οποίων οι διαδρομές, οι χρηματοδοτήσεις και οι στοχεύσεις συνδέονται με την γειτονική μας χώρα. Απλώς, αναπαράγουν όσα κάθε φορά τους λένε να πουν. Έτσι, η μεν πλειονότητα ό,τι κι αν πουν αυτά τα πρόσωπα και οι οργανώσεις, τα απορρίπτει, ενώ οι μουσουλμάνοι Έλληνες πολίτες σιωπούν ,επειδή δεν μπορούν, ως μεμονωμένα πρόσωπα να συγκρουστούν με χρηματοδοτούμενους, από άλλη χώρα, συλλόγους και μέσα ενημέρωσης. Αυτή είναι η αιτία που πολλές φορές, στην Αθήνα φτάνουν αιτήματα εντελώς διαφορετικά, από εκείνα που πράγματι απασχολούν τη μειονότητα» λέει ο Μητροπολίτης.

Με τα τζαμιά, τί γίνεται;


Όπως είπε ο κ. Ανθιμος «Είναι αλήθεια ότι σε κηρύγματα ιμάμηδων, κυριαρχούν οι πολιτικές αναφορές και όχι οι κορανικές; Ποιος δεν καταλαβαίνει ότι τέτοια κηρύγματα είναι βόμβα στα θεμέλια της θρακιώτικης κοινωνίας; Ακούμε από τις γνωστές οργανώσεις, παράπονα περί«θρησκευτικής ελευθερίας» αλλά, για να χαριτολογήσω: στη Θράκη, σε λίγο, θα έχουμε περισσότερα τζαμιά απ’ ότι μουσουλμάνους! Άλλο πράγμα είναι η εξυπηρέτηση των θρησκευτικών αναγκών και άλλο πράγμα είναι η επίδειξη ισχύος, μέσω θρησκευτικών χώρων. Διότι επίδειξη ισχύος είναι, να κτίζεις ένα τεράστιο τζαμί, σ’ ένα μικρό χωριό.

Ακούμε ότι στα βιβλία που διδάσκονται στα μειονοτικά σχολεία, καλλιεργείται η αντίληψη πως οι μαθητές, είναι πολίτες «άλλης» χώρας και ότι η πραγματική τους πατρίδα είναι «άλλη». Δεν ξέρω αν αυτό είναι αλήθεια, οπότε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων πρέπει να ενημερώσει σχετικά, ώστε να μην κυκλοφορούν τέτοιες φήμες».

 

Πρόταση του Μητροπολίτη για λειτουργία «μετζίτ» στο νοσοκομείο

 

Για να τονίσει: «Είναι πολύ σωστό και δίκαιο, στα νοσοκομεία της Θράκης να υπηρετούν μουσουλμάνοι συμπολίτες μας σε όλες τις θέσεις. Προσωπικά, πρότεινα τη δημιουργία και υποστήριξα τη λειτουργία του «μετζίτ» που υπάρχει στο Γ.Π. Νοσοκομείο μας, για να προσεύχονται οι μουσουλμάνοι για την υγεία των αγαπημένων τους, σε αξιοπρεπή χώρο. Στα γραφεία είναι δικαίωμά τους να χρησιμοποιούν όποια γλώσσα θέλουν. Όμως, όταν πρόκειται για ιατρικά θέματα, το να χρησιμοποιούν γλώσσα που δεν καταλαβαίνουν οι υπόλοιποι συνάδελφοί τους και μετά να μην τους ενημερώνουν, για όσα συζήτησαν με τον ασθενή, αυτό, μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή ανθρώπων. Ακόμα χειρότερα, άκουσα ότι υπάρχουν κάποιοι που χρησιμοποιούν την τουρκική γλώσσα για να απευθυνθούν σε χριστιανούς και μόλις οι χριστιανοί ζητήσουν να τους μιλήσουν στα ελληνικά, καλούν άλλο γιατρό ή νοσηλευτή για να τους μιλήσει. Επίσης, άκουσα ότι υπάρχουν κι εκείνοι που φροντίζουν να μιλούν μόνο στα τουρκικά και προτρέπουν τους ασθενείς τους να μιλούν μόνο μαζί τους κι όχι με τους «Έλληνες .Οπωσδήποτε, αυτά που ανέφερα είναι εξαιρέσεις.

Εξαιρέσεις, όμως, που δείχνουν ότι ορισμένοι προσπαθούν να μετατρέψουν θέματα υγείας και καθημερινής επικοινωνίας, σε πολιτικά ζητήματα,από τα οποία θα κερδίσουν μεν οι ίδιοι, όμως θα χάσει ο τόπος μας, θα χάσουν και οι χριστιανοί και οι μουσουλμάνοι.

Να διευκρινίσω ότι, αυτά που ανέφερα, δεν λύνονται με κεντρικές ρυθμίσεις ή με αποφάσεις των διοικητών των νοσοκομείων. Είναι θέματα που πρέπει να λύνουν οι ίδιοι οι γιατροί και οι νοσηλευτές, με βάση τον όρκο του Ιπποκράτη, την κοινή λογική και το συμφέρον των ασθενών. Δεν γίνεται να επιτρέψουμε σε λίγους, να επιβάλλουν λογικές που δυναμιτίζουν όσα έχουμε πετύχει στη Θράκη.

Έχει δημιουργηθεί η εντύπωση σε πολλούς χριστιανούς, ότι οι Πολεοδομικές Υπηρεσίες και οι Αστυνομικές Διευθύνσεις, κάνουν «τα στραβά μάτια» σε παρανομίες των Ελλήνων μουσουλμάνων, μόνο και μόνο επειδή είναι μουσουλμάνοι. Ακούω, όμως, και φίλους μουσουλμάνους να διαμαρτύρονται για το ακριβώς αντίθετο. Ενώ, χριστιανοί και μουσουλμάνοι αντιπαθούν το ίδιο την …Εφορία και κανείς δεν λέει ότι η Εφορία ή τα Δικαστήρια, λαμβάνουν υπόψη το θρήσκευμα στις αποφάσεις τους.

Δεν πιστεύω ότι η Πολεοδομία ή η Αστυνομία ασκούν πολιτικές με βάση το θρήσκευμα, αλλά ασφαλώς πρέπει να δουν γιατί σχηματίστηκε αυτή η αντίληψη και να πράξουν ό,τι πρέπει, ώστε να την εξαλείψουν. Να το πω χιουμοριστικά:καλύτερα να σε βρίζουν το ίδιο χριστιανοί και μουσουλμάνοι, όπως με την Εφορία, παρά να σου λέει ο καθένας ότι λειτουργείς για το όφελος του άλλου. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή σ’ αυτά τα θέματα, γιατί οι ακραίοι, εκεί ακριβώς αναζητούν επιχειρήματα, προκειμένου να δημιουργήσουν τις κατάλληλες συνθήκες όπου θα επωασθεί το αυγό του φιδιού».

Δεν θέλουμε καμιά θρησκευτική μειονότητα της Πατρίδος μας να στερηθεί το παραμικρό.


Όπως είπε ο κ. Ανθιμος: «Πολύ περισσότερο οι θράκες μουσουλμάνοι συμπατριώτες μας. Και σας το βεβαιώνουμε αυτό οι Μητροπολίτες των τεσσάρων θρακικών Μητροπόλεων, επειδή εμείς ξέρουμε καλύτερα από πολλούς άλλους την ευαισθησία της θρησκευτικής παραδόσεως στον ψυχισμό προσώπων και συνόλων. Όπως ξέρουμε πολύ καλά και την τραγωδία των θρησκευτικών πολέμων. Καμμιά προπαγανδιστική και προβοκατόρικη τακτική δεν θέλουμε να κλονίσει τον αρμονικό βηματισμό μας. Καμμιά παγκοσμίως πρωτοτυπούσα Διακομματική Επιτροπή δεν θα αφήσουμε να πειραματίζεται, παίζοντας στα ζάρια εκείνα τα θεσμικά δεδομένα στον τόπο μας, που λειτούργησαν θετικά επί ένα αιώνα.

Σε πολλά μέρη του κόσμου διατρανώνεται η εξής απορία: Άραγε, το Ισλάμ μπορεί να συνυπάρξει σε κοινωνίες δυτικών προδιαγραφών; Εμείς διαβεβαιώνουμε, ναι! μπορεί να συνυπάρξει, αρκεί να σεβαστεί την θρησκευτική και πολιτιστική ιδιοπροσωπεία της κάθε δυτικής Χώρας και πάνω απ’ όλα το Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Δεν σέβεται την ιδιοπροσωπεία της Πατρίδος μας ο μουσουλμάνος Έλληνας Δήμαρχος της Θράκης που πηγαίνει πανηγυρίζοντας να φωτογραφηθεί στο τζαμί, πλέον, της Αγίας Σοφίας. Μας προσβάλει κάτι τέτοιο και δυναμιτίζει το ειρηνικό αίσθημα της περιοχής μας. Δεν σέβεται την εδαφική ακεραιότητα της Χώρας μας,όταν, επισκέπτης της γείτονος προσφωνείται από μουσουλμάνους θρακιώτες, ως «ο Ντενκτάς της Θράκης». Ντενκτάς, σημαίνει πόλεμος, εισβολή και κατοχή. Σημαίνει εθνοκάθαρση, γιατί αυτό έκαναν τα τουρκικά στρατεύματα στη βόρεια Κύπρο. Αυτό είναι το μήνυμα που θέλουν οι μουσουλμάνοι να δώσουν στους χριστιανούς θρακιώτες; Τί μήνυμα δίνει στους χριστιανούς ένας ψευδομουφτής που τη μια μέρα είπε ότι «καλά έπραξε ο Χίτλερ κι έκανε τους Εβραίους σαπούνια» και την άλλη κάλεσε σε ιερό πόλεμο για την απελευθέρωση της Ιερουσαλήμ από τους σιωνιστές; Αυτές οι λογικές δεν προοιωνίζουν αρμονική συνύπαρξη, τόσο μέσα στην Ελληνική όσο και μέσα στην Ευρωπαϊκή πολιτισμική πραγματικότητα. Τέτοιες τακτικές στη Θράκη καταγράφονται ως αποσταθεροποιητικές για ολόκληρη την Ευρώπη».

Ο διαθρησκειακός διάλογος και τα αραβικά παραμύθια

Και ο Μητροπολίτης κατέληξε λέγοντας: «Επί αιώνες, μας ήταν ιδιαιτέρως ευχάριστα τα αράβικα παραμύθια, καθώς περιέγραφαν ισλαμικές ιστορίες αγάπης και τιμής. Τα αραβικά γράμματα και οι τέχνες, από την χρυσή εποχή του Ισλάμ, μας είναι εξάπαντος οικεία και προσφιλή, καθώς τα συναντάμε στην παγκόσμια λογοτεχνία και καλλιτεχνία. Οι Έλληνες ξέρουμε τί οφείλουμε στους Αβικένες και στους Αβερόηδες, ως γέφυρες για την έλευση της γραμματείας και της φιλοσοφίας μας στη Δύση.

 

Γι’ αυτό, ο διαθρησκευτικός διάλογος Χριστιανισμού-Ισλάμ δεν είναι σωστό να εγκλωβίζεται σε μονοδιάστατες και σκληροπυρηνικές θεωρήσεις. Η Ορθοδοξία δεν βαρύνεται με τις Σταυροφορίες, ούτε με τα λάθη και τις συμπεριφορές Καθολικών και Προτεσταντών. Το Ισλάμ έχει Σουνίτες και Σιίτες, έχει Σούφι, Μπεκτασήδες και Αλεβίτες. Είναι άδικο να τους ταυτίζουμε και να χρεώνουμετα λάθη του ενός στον άλλο.

Οι θρησκείες που ευαγγελίζονται την εγκαθίδρυση θρησκευτικών-θεοκρατικών κρατών, που καταργούν τις διαφορετικότητες και τις ετερότητες, που πολεμούν τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις κοσμικές ελευθερίες, δεν έχουν θέση και ρόλο στη σύγχρονη πολυπλοκότητα του μετα-νεωτερικού μας κόσμου.

Η σχηματοποιημένη σύγκρουση, με μανιχαϊστικούς όρους, μεταξύ μιας κοσμικής δημοκρατικής δύσης και μιας ισλαμικής ανατολής, δεν αποτυπώνει την σύγχρονη πραγματικότητα. Η 11η Σεπτεμβρίου, οι δεκάδες τρομοκρατικές επιθέσεις τζιχαντιστών στη Δύση και οι εισβολές των Δυτικών σε ισλαμικές χώρες, προξένησαν τραύματα και άνοιξαν αγεφύρωτα χάσματα μεταξύ Δύσης και Ανατολής. Είναι αλήθεια αυτό. Όμως, εμείς εδώ στη Θράκη, πεισματικά έχουμε σταθεί μακρυά από τέτοιες σχιζοφρένειες και έχουμε σφυρηλατήσει μια άλλη σχέση. Ούτε παλιές αμαρτίες ξεθάβουμε, ούτε αλλονών μοντέλα αντιγράφουμε, αλλά ούτε και πειραματιζόμαστε επικίνδυνα πάνω στις ζωές και στις ψυχές μας. Έτσι οραματιζόμαστε το 2040 και σ’ αυτό το όραμα προσβλέπει η αποψινή μας συνάντηση».

Πηγή: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

 

«Παρμενίων 21»: Επίσκεψη Αρχηγού ΓΕΕΘΑ στην περιοχή Ευθύνης του Δ΄ Σώματος Στρατού

Στην περιοχή ευθύνης του Δ΄ Σώματος Στρατού στο νομό Έβρου μετέβη την Τρίτη, ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, στο πλαίσιο της εθνικής διακλαδικής άσκησης μεγάλης κλίμακας «Παρμενίων 21».

Ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ επισκέφθηκε και επιθεώρησε χώρους που διεξάγεται η άσκηση στην περιοχή του νοτίου Έβρου.

Εκεί, συνομίλησε με προσωπικό που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή, το οποίο και συνεχάρη για την αποφασιστικότητα, το υψηλό ηθικό και τον επαγγελματισμό με τον οποίο εκτελεί τα καθήκοντά του και έδωσε οδηγίες για την διεξαγωγή της τελικής φάσης της άσκησης.

Επίσης, επισκέφθηκε την περιοχή του Πετάλου, όπου κατασκευάζεται φράχτης που ισχυροποιεί την αμυντική οργάνωση της ευρύτερης περιοχής του Έβρου.

Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2021

Τιμήθηκε την Κυριακή η Μνήμη της Σφαγής στο Καρυόφυτο Σταυρούπολης! Παρών και ο Γιάννης Τσεγγελίδης στην εκδήλωση

Για άλλη μια χρονιά στο Καρυόφυτο Ξάνθης, τιμήθηκε η μνήμη της Σφαγής του Καρυοφύτου με τις καθιερωμένες εκδηλώσεις.

Μετά την επιμνημόσυνη δέηση στον ιερό ναό του οικισμού, ακολούθησε η ομιλία για το χρονικό της επετείου του σφαγιασμού των κατοίκων του Καρυοφύτου από τους Βούλγαρους στις 9 Σεπτεμβρίου 1944.

Παρέστησαν στις εκδηλώσεις ο Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης Νίκος Ευφραιμίδης, ο Δήμαρχος Μανώλης Τσέπελης, ο Μητροπολίτης Παντελεήμων, ο Διοικητής του Δ’ ΣΣ Άγγελος Χουδελούδης, οι αντιδήμαρχος Μ. Φανουράκης,  Ι. Ζερενίδης, A. Eλευθεριάδης, ο Περιφερειακός Σύμβουλος Κώστας Κουρτίδης, ο πολιτευτής του ΣΥΡΙΖΑ ΞάνθηςΣτάθης Γιαννακίδης, ο πρώην Δήμαρχος Σταυρούπολης Γιάννης Τσεγγελίδης ενώ οικοδεσπότης της εκδήλωσης ήταν ο Πρόεδρος της Κοινότητας Καρυοφυτου Διαμαντής Σερεφιάς.

Το ιστορικό της ημέρας:

Τον Μάϊο του 1941 η Κοινότητα Καρυοφύτου, όπως και όλη η περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, καταλαμβάνεται από τις στρατιωτικές δυνάμεις της Βουλγαρίας.
Η βουλγαρική κυβέρνηση εγκαθιστά στρατιωτική βάση στο Δημοτικό Σχολείο του Άνω Καρυοφύτου και διορίζει δικό της πρόεδρο της Κοινότητας Καρυοφύτου τον Βασίλειο Καϊσέφ.

Η 9η Σεπτεμβρίου 1944 αποτελεί την πιο αιματηρή ημέρα των τριών χρόνων της βουλγαρικής κατοχής για το Καρυόφυτο.

Οι Βούλγαροι είχαν αντιληφθεί την παρουσία των ανταρτών με αποτέλεσμα να γενικευθούν οι συγκρούσεις από τις πρώτες πρωϊνές ώρες, διότι νόμιζαν οτι είχαν περικυκλωθεί. Ο αξιωματικός του βουλγαρικού στρατού εξέδωσε διαταγή να εκτελούν όποιον δουν να κινείται και κάλεσε και άλλες ενισχύσεις.

Πριν το μεσημέρι άρχισαν να καταφθάνουν οι ενισχύσεις και οι αντάρτες αναγκάστηκαν να υποχωρήσουν καταφεύγοντας στα γύρω βουνά παίρνοντας μαζί τους αρκετούς από τους κατοίκους. Ανάμεσα τους και μία επίτοκος, η οποία με την βοήθεια των άλλων γυναικών, μέσα σε μία καλύβα, έφερε στον κόσμο ένα υγιέστατο αγοράκι τον Ξενοφώντα Μπαλτά του Αθανασίου.

Πριν της 12:30 το μεσημέρι απόλυτη σιγή επικρατούσε στο χωριό και ο αξιωματικός του βουλγαρικού στρατού διέταξε τους φαντάρους του να λεηλατήσουν τα σπίτια και τα καταστήματα, και στην συνέχεια να τα κάψουν. Από την μανία των Βουλγάρων δεν γλύτωσε και ο Ιερός Ναός του Αγίου Δημητρίου, τον όποιο και έκαψαν.

Όταν αποχώρησαν οι Βούλγαροι και οι κάτοικοι επέστρεψαν στο χωριό, αντίκρισαν τις περιούσιες τους κατεστραμμένες από την φωτιά και παντού να υπάρχουν πτώματα συγχωριανών τους. Τριάντα τέσσερις Καρυοφυτιανοί -ανάμεσα τους γυναικόπαιδα, ανήμποροι άντρες, ηλικιωμένοι, παιδιά και βρέφη- εκτελέστηκαν εν ψυχρώ. Ανάμεσα στους νεκρούς και ο διοριζόμενος Βούλγαρος πρόεδρος της Κοινότητας Βασίλειος Καϊσέφ, τον οποίο και εκτέλεσαν οι συμπατριώτες του γιατί τους εμπόδισε να πράξουν αυτήν την απάνθρωπη ενέργεια.

ΕΠΕΙΓΟΝ! Σε αναστολή τμήμα του 1ου Μειονοτικού δημοτικού σχολείου Ξάνθης λόγω πολλών κρουσμάτων κορονοϊου!

 

Σε αναστολή οδηγήθηκ τμήμα του 1ου Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης μετά τον εντοπισμό πολλών κρουσμάτων σε μαθητές.

Συγκεκριμένα πάνω από το 50% + 1 των μαθητών του εν λόγω τμήματος βρέθηκε θετικό στον κορονοϊό και όπως ορίζει το σχετικό πρωτόκολλο ασφαλείας του Υπουργείου Παιδείας, αποφασίστηκε η αναστολή του, το πρωί της Δευτέρας.

Πλέον οι μαθητές θα συνεχίσουν την παρακολούθηση των μαθημάτων εξ’ αποστάσεως, ενώ από την έως τώρα εικόνα δεν φαίνεται να υπάρχει διασπορά στα υπόλοιπα τμήμα του Σχολείου.

Πρόκειται για το πρώτο Σχολείο της περιοχής τμήμα του οποίου τίθεται σε καθεστώς αναστολής, ενώ υπενθυμίζεται ότι το νηπιαγωγείο στο Άλμα, στην ορεινή Ξάνθη, είχε κλείσει για μερικές ημέρες μετά και τον εντοπισμό θετικού κρούσματος σε προνήπιο. Σχετική ερώτηση για τα σχολεία της Ξάνθης κατέθεσαν πάντως στη Βουλή και 33 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με πρωτοβουλία του βουλευτή Ξάνθης Χουσείν Ζειμπέκ.

 

Και καταλήψεις σε πολλά σχολεία της Ξάνθης

Στο μεταξύ απο το πρωί της Δευτέρας πολλά σχολεία της Ξάνθης τελούν υπό κατάληψη. Οι μαθητές τοποθέτησαν αλυσίδες στις εισόδους των σχολικών μονάδων καθώς και κάδους απορριμάτων, για να εμποδίσουν την είσοδο, ενώ όπως τονίζουν διαμαρτύρονται για τα μέτρα που εφαρμόζονται αλλά και τον συνωστισμό στις σχολικές τάξεις.

Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2021

Χάθηκε το πρωί της Παρασκευής απο διαμέρισμα της Κ. Πλατείας (28ης Οκτωβρίου) το πανέμορφο γατάκι της φωτογραφίας.

Είναι 6 μηνών αρσενικό. Είναι φοβισμένο, δεν ξέρει από δρόμους και δεν έχει ιδιαίτερη εξοικείωση με ανθρώπους. 

Τελευταία φορά το είδαν στην Οδό Ηρώων και 28ης Οκτωβρίου 38 -40

Παρακαλούμε όποιος το δει να τηλεφωνήσει στο 6970800151

ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ: (25/9): Υψηλά και σήμερα στην ΑΜΘ με 43 κρούσματα η Ξάνθη ! 1.853 στη χώρα, 333 στις ΜΕΘ

 

Σήμερα, Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου, ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας ανακοίνωσε 1.853 νέα περιστατικά Covid-19 στην Ελλάδα. Παράλληλα, σύμφωνα με την ενημέρωση του ΕΟΔΥ, 333 ασθενείς βρίσκονται διασωληνωμένοι στις ΜΕΘ, ενώ έχουν καταγραφεί 16 νέοι θάνατοι.

Υπενθυμίζεται πως τα περισσότερα σε αριθμό περιστατικά που έχει καταγράψει ο ΕΟΔΥ σε μία ημέρα ανακοινώθηκαν στις 24 Αυγούστου 2021, όταν εντοπίστηκαν 4.608 περιπτώσεις σε ένα 24ωρο. Επίσης, ο μεγαλύτερος αριθμός θανάτων εξαιτίας του ιού σε ένα 24ωρο καταγράφηκε το Σάββατο 28 Νοεμβρίου, όταν έχασαν τη ζωή τους 121 ασθενείς.  

 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΜΘ

ΞΑΝΘΗ 43

ΘΑΣΟΣ  4

ΡΟΔΟΠΗ 13

ΚΑΒΑΛΑ 51

ΕΒΡΟΣ 34

ΔΡΑΜΑ 38

Σύνολο  183

Η γεωγραφική κατανομή των περιστατικών είναι η ακόλουθη: