Σάββατο 4 Μαρτίου 2023

Ξάνθη: Τρισάγιο από τον Μητροπολίτη Ξάνθης στον Σιδηροδρομικό Σταθμό, την Κυριακή 5/3, στις 17.30

 

Ξάνθη: Τρισάγιο από τον Μητροπολίτη Ξάνθης στον Σιδηροδρομικό Σταθμό, την Κυριακή 5/3, στις 17.30



Τρισάγιο υπέρ αναπαύσεως των ψυχών των αδικοχαμένων θυμάτων, που έχασαν τη ζωή τους στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην περιοχή των Τεμπών, θα τελέσει την Κυριακή (5.3) το απόγευμα ο Μητροπολίτης Ξάνθης κ.κ, Παντελεήμων.

Όπως τονίζεται σε σχετική ενημέρωση από τη Μητρόπολη, το τρισάγιο θα τελεσθεί στην περιοχή του Σιδηροδρομικού Σταθμού Ξάνθης.

«Η Ιερά Μητρόπολη Ξάνθης ανακοινώνει ότι την Κυριακή 05 Μαρτίου 2023 και ώρα 17:30 στον Σιδηροδρομικό Σταθμό, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης θα τελέσει τρισάγιο υπέρ αναπαύσεως των ψυχών των θυμάτων του σιδηροδρομικού ατυχήματος των Τεμπών» αναφέρει η Μητρόπολη.

Νέα σιωπηλή" διαμαρτυρία πολιτών στην κ. πλατεία της Ξάνθης, για την τραγωδία των Τεμπών (φώτo

 

Νέα σιωπηλή" διαμαρτυρία πολιτών στην κ. πλατεία της Ξάνθης, για την τραγωδία των Τεμπών (φώτo

Νέα σιωπηλή διαμαρτυρία στη κεντρική πλατεία της Ξάνθης αργά το απόγευμα της Παρασκευής από πολίτες για την τραγωδία των Τεμπών. Μάλιστα μεταξύ των διαμαρτυρομένων πολιτών ήταν και οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης ΠΟΛΙΤΕΣ για τη Ξάνθη Γιώργος Χατζηθεοδώρου, Νίκος Ανταμπούφης και Αρριάνα Παπαϊωάννου. 

Και αναλυτικότερα: Το απόγευμα της Παρασκευής (03/03) στην κεντρική πλατεία της Ξάνθης, πολίτες άναψαν κεράκια με τους διαδηλωτές να κρατούν χαρτόνια με τις φράσεις «ποτέ ξανά» και «πάρε με όταν φτάσεις». 

Οι διαδηλωτές προχώρησαν σε σιωπηλή διαμαρτυρία και έστειλαν με τον τρόπο αυτό το δικό τους μήνυμα για την ανείπωτη αυτή εθνική τραγωδία και ζήτησαν για μια ακόμη φορά να αποδοθεί δικαιοσύνη.

Υπενθυμίζουμε ότι παρόμοια κινητοποίηση πραγματοποιήθηκε και την Πέμπτη (02/03) στην Ξάνθη, ενώ και οι μαθητές της περιοχές έχουν σπεύσει τα τελευταία 24ωρα να εκφράσουν την οργή τους για το πολύνεκρο δυστύχημα, σχηματίζοντας αντίστοιχες φράσεις με τις τσάντες τους στις αυλές των σχολείων της περιοχής εκφράζοντας την οργή και διαμαρτυρία τους.



ΜΕ ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΤΟΝ Φ. ΤΣΑΛΙΔΗ! Ο Σπίρτζης πούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς το 2016 και πανηγύριζε!

 

ΜΕ ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΤΟΝ Φ. ΤΣΑΛΙΔΗ! Ο Σπίρτζης πούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς το 2016 και πανηγύριζε!



-Χατζηδάκης: Με χαρά ή δάκρυα στα μάτια έβαλαν τις υπογραφές Τσίπρας και Σπίρτζης;

Επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και με υπουργό Μεταφορών τον Χρήστο Σπίρτζη πουλήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική Ferrovie, έναντι μόνον 45 εκατομμυρίων ευρώ, πυροδοτώντας έκρηξη οργής από την ΝΔ, τότε αξιωματική αντιπολίτευση


Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η σημερινή Hellenic Train Α.Ε., ιδιωτική εταιρεία και ο βασικός πάροχος σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών & εμπορευμάτων στην Ελλάδα. Με διευθύνοντα μάλιστα σύμβουλο επί σειρά ετών τον πρώην βουλευτή Ξάνθης  και καθηγητή στο ΔΠΘ Φίλιππα Τσαλίδη!

Μολονότι ως αντιπολίτευση ο ΣΥΡΙΖΑ μιλούσε για «ξεπούλημα» όταν η κυβέρνηση Σαμαρά κοστολογούσε τον σιδηρόδρομο στα 300 εκατομμύρια ευρώ, ως κυβέρνηση τον παραχώρησε στους Ιταλούς για 45 εκατομμύρια. Μάλιστα, ο κ. Σπίρτζης ισχυρίστηκε εκείνη την περίοδο ότι αναγκαστικά έβαλαν την υπογραφή τους στην πώληση και ότι ως πρόεδρος του ΤΕΕ δεν ήταν υπέρ της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

«Δεν ξέρω ως πρόεδρος του ΤΕΕ τι έλεγε για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά ως υπουργός αρμόδιος την πούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για μόλις 40 εκατομμύρια ευρώ και μάλιστα με 200 εκατ. ευρώ προίκα, για να βάλουμε τα πράγματα στην πραγματική τους βάση», δήλωνε τότε ο βουλευτής της ΝΔ Κώστας Σκρέκας.

 

Χατζηδάκης: Με χαρά ή δάκρυα στα μάτια έβαλαν τις υπογραφές Τσίπρας και Σπίρτζης;



Ο τότε αρμόδιος τομεάρχης της Νέας Δημοκρατίας, Κωστής Χατζηδάκης, ρωτούσε με νόημα, σε ανακοίνωσή του, αν τελικά ο Αλέξης Τσίπρας και ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, υπέγραψαν τη συμφωνία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ «με χαρά ή δάκρυα στα μάτια», καθώς όπως επεσήμανε, αμφότεροι «δεν ήταν μόνο αντίθετοι στην ιδιωτικοποίηση της εταιρείας ως αντιπολίτευση, αλλά έκαναν και ό,τι μπορούσαν επί μια διετία για να καθυστερήσουν μια σχεδόν ολοκληρωμένη διαδικασία από την προηγούμενη κυβέρνηση».

Φιέστα Τσίπρα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Κέρκυρα



Τη μεταβίβαση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους ιταλικούς σιδηροδρόμους έναντι (μόλις) 45 εκατ. ευρώ γιόρτασε ο Πρωθυπουργός μαζί με τον ιταλό ομόλογό του, Πάολο Τζεντιλόνι, τον Σεπτέμβριο του 2017, στην Κέρκυρα.

Έτσι από τις καταγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ το 2013 -όταν ήταν στην αντιπολίτευση- περί ξεπουλήματος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, φθάσαμε στις φιέστες στην Κέρκυρα. Με την ιδιωτικοποίηση έκλεισε γρήγορα-γρήγορα και ο φάκελος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους 692 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι σε εφαρμογή της σχετικής απόφασης της Κομισιόν, τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών προχώρησαν στη διαγραφή των χρεών συνολικού ύψους 692.161.809,27 ευρώ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, προκειμένου να καταστεί δυνατή η ολοκλήρωση της πώλησης.

Παρασκευή 3 Μαρτίου 2023

Ενημερωτική εκδήλωση του ΕΒΕ Ξάνθης τη Δευτέρα 6 Μαρτίου για τις συμφωνίες σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα

Το Επιμελητήριο Ξάνθης πρωταγωνίστησε σε όλη την Ελλάδα για τα πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα. Εδώ και 10 χρόνια έδωσε μάχη προκειμένου να ανακληθεί η άδεια της «ληστρικής» ΑΕΠΙ ΑΕ που καταδυνάστευε χρήστες και δικαιούχους. Εδώ και 5 χρόνια το πεδίο στα πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα διαμορφώθηκε με πολλούς κλυδωνισμούς, με ευθύνη των Κυβερνήσεων.

Ήμασταν παρόν σε όλη αυτή την πορεία και κατορθώσαμε τελικά να συνάψουμε δύο συμφωνίες τις οποίες θεωρούμε ιστορικές. Το καλοκαίρι 2022 με την GEA και στις 06/02/2023 με την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ, προκειμένου να διασφαλίσουμε τα συμφέροντα των ανθρώπων που εκπροσωπούμε ως Επιμελητήρια όλης της χώρας, να απεγκλωβίσουμε χιλιάδες συναδέλφους που είναι «εγκλωβισμένοι» στα ποινικά δικαστήρια και αστικά (αγωγές) καθώς και να αποτρέψουμε μια «βιομηχανία» δικαστικών υποθέσεων που πιθανόν να έχουν τα μέλη μας.

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Σας καλούμε την Δευτέρα 06 Μαρτίου 2023 και ώρα 18:30 στην αίθουσα συνεδριάσεων του Επιμελητηρίου Ξάνθης, προκειμένου να σας ενημερώσουμε για τις δύο συμφωνίες που έχουμε συνάψει με τις δύο εταιρείες.

Σιωπηλή αλλά δυναμική πορεία των Φοιτητών της Πολυτεχνικής Σχολής Ξάνθης, για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών.


Μαζική και δυναμική πορεία των Φοιτητών της Πολυτεχνικής Σχολής Ξάνθης για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης στους κεντρικούς δρόμους και την κεντρική πλατεία της πόλης  με συνθήματα κατά:

1. Tης Ιταλικης Trainitalia που διαχειριζεται τον ΟΣΕ με στόχο μόνο το κέρδος και όχι την ασφάλεια των πολιτών.

2. Tης Ρουσφετολογικής μετάθεσης και προαγωγής του σταθμάρχη από το Υπουργείο Παιδείας.. σε Σταθμάρχη υπεύθυνο για την ασφαλή κυκλοφορία

3. Την διαρκή έλλειψη σηματοδότησης στο Σιδηροδρομικό Δίκτυο της χώρας.

«Πάμε και όπου βγει ...», το κεντρικό σύνθημα της πορείας, η φράση δηλαδή που μεταδόθηκε στον ασύρματο....

Θλίψη από τον Σύλλογο Φοιτητών της Πολυτεχνικής Σχολής Ξάνθης για το γεγονός οτι η συντριπτική πλειοψηφία νεκρών και τραυματιών του δυστυχήματος των Τεμπών είναι φοιτητές του Α.Π.Θ. και λοιπών σχολών της Θεσσαλονίκης.

Η πορεία ήταν μαζική και μαχητική, αν και ¨¨σιωπηλή.    Από τις δυναμικότερες στην ιστορία του φοιτητικού κινήματος στη Ξάνθη. 

Περισσότερα στην ΑΝΟΙΧΤΗ ΓΡΑΜΜΗ του Next tv την Παρασκευή στις 13.30, που ήταν συνεχώς δίπλα τους.  Και στο σημερινό  κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Καναλιού (21.00)


Share this

Μπράβο Ξάνθη! Ουρές στο Τμήμα Αιμοδοσίας του Νοσοκομείου Ξάνθης για να δώσουν αίμα για τους τραυματίες στα Τέμπη


Συγκινητική είναι η ανταπόκριση των κατοίκων της Ξάνθης στο κάλεσμα για εθελοντική αιμοδοσία του Νοσοκομείου Ξάνθης, προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες για του τραυματίες στη σύγκρουση των τρένων, στα Τέμπη.

«Είναι συγκινητική η ανταπόκριση των εθελοντών αιμοδοτών στην έκκληση για αίμα, ειδικά των φοιτητών, για τις ανάγκες των τραυματιών του σιδηροδρομικού δυστυχήματος» αναφέρει το Τμήμα Αιμοδοσίας του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης.

«Οι ανάγκες όμως έχουν υπερκαλυφθεί και οι μαζικές αιμοδοσίες δεν είναι επιθυμητές γιατί υπάρχει ο κίνδυνος σοβαρών ελλείψεων σε αίμα τους προσεχείς μήνες λόγω εξαντλήσεως του αιμοδοτικού πληθυσμού. Παρακαλούμε τους αιμοδότες να προσέρχονται πλέον σταδιακά τις επόμενες μέρες» τονίζεται στην ίδια ανακοίνωση.

Πέμπτη 2 Μαρτίου 2023

Φρίκη στα Τέμπη: «Κάποιοι εξαϋλώθηκαν» -Στους 44 οι νεκροί, μόνο με DNA η αναγνώριση για 32 θύματα

 

Φρίκη στα Τέμπη: «Κάποιοι εξαϋλώθηκαν» -Στους 44 οι νεκροί, μόνο με DNA η αναγνώριση για 32 θύματα

Αυξάνεται ο τραγικός απολογισμός των νεκρών από το δυστύχημα στα Τέμπη.

Σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση,
44 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους μετά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, ενώ οι επτά από αυτούς απανθρακώθηκαν.

Τα πτώματα των 12 είναι δυνατό να αναγνωριστούν, όμως για τους υπόλοιπους 32 δεν είναι εφικτή η ταυτοποίηση και χρειάζεται να γίνει εξέταση DNA.

Στο σημείο έχουν εντοπιστεί ανθρώπινα μέλη και, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν αποκλείεται ο εντοπισμός 2-3 σορών ακόμη, αλλά υπάρχει περίπτωση κάποιοι να μην εντοπιστούν ποτέ λόγω εξαΰλωσής τους.



Εκτιμήσεις για περισσότερους νεκρούς από την τραγωδία στα Τέμπη

Ο αριθμός των νεκρών εκτιμάται ότι θα φθάσει τους 55-56 ανθρώπους. Οι αιτίες θανάτων, σύμφωνα με την ιατροδικαστή Ρουμπίνη Λεοντάρη, πέρα από απανθρακώσεις, ήταν ακρωτηριασμοί, βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και εσωτερικές αιμορραγίες.

Ο αριθμός των επιβατών που βρίσκονταν στο βαγόνι-εστιατόριο είναι ακαθόριστος. Σε αυτό βρίσκονταν οι δύο υπάλληλοι και άγνωστος αριθμός επιβατών που κάθονταν ή ήταν όρθιοι. Ανάμεσά τους ήταν ένας 23χρονος πυροσβέστης και η σύντροφός του. Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, πρόκειται για τον Νικήτα Καραθεοδώρου υπαρχιπυροσβέστη από Θεσσαλονίκη, ο οποίος υπηρετούσε στο 2ο ΠΣ Αθηνών και την σύντροφό του, Καλλιόπη Πορφυρίδου.

Το 80% των θυμάτων είναι ηλικίας από 19 έως 28 χρόνων. Αύριο αναμένεται να ολοκληρωθούν οι ταυτοποιήσεις των θυμάτων με τη μέθοδο DNA.

Τραγωδία στα Τέμπη: 24ωρη απεργία την Πέμπτη 2/3 σε Μετρό και Σιδηρόδρομο

 


Σε 24ωρη απεργία προχωρούν σήμερα  Πέμπτη 2 Μαρτίου οι εργαζόμενοι στον Σιδηρόδρομο και στο Μετρό, όπως έκαναν γνωστό με ανακοινώσεις τους.

Μετά την κήρυξη 24ωρης απεργίας από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, για την «απαξίωση που διαχρονικά επέδειξαν οι Κυβερνήσεις στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο και οδήγησαν στο τραγικό αποτέλεσμα των Τεμπών», σε παρόμοια κίνηση προχώρησε και το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών.

Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωση που εξέδωσε το ΣΕΛΜΑ και την οποία υπογράφουν ο πρόεδρος Σπύρος Ρεβύθης και η γενική γραμματέας Κωνσταντίνα Ξηρού, αναφέρεται ότι «το Σωματείο μας θρηνεί μαζί με όλη την κοινωνία για το τραγικό θανατηφόρο δυστύχημα στους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Δεκάδες συνάνθρωποί μας χάθηκαν και άλλοι τόσοι τραυματίστηκαν στον βωμό του ιδιωτικού κέρδους και της αδιαφορίας των υπευθύνων.

Χρόνια τώρα το σωματείο μας καταγγέλλει τεράστιες ελλείψεις σε υλικά, ανταλλακτικά, αναλώσιμα συντήρησης και για την τεράστια έλλειψη σε προσωπικό για όλες τις ειδικότητες λειτουργίας και συντήρησης, που αναγκάζουν το υπάρχων προσωπικό σε εξαντλητικά ωράρια εργασίας με ότι αυτό συνεπάγεται. Τα προβλήματα μας είναι κοινά με τον ΟΣΕ και όποιος δεν το παραδέχεται απλά εθελοτυφλεί.

Για όλους τους παραπάνω λόγους θέλοντας το θανατηφόρο ατύχημα που έγινε να είναι το τελευταίο. Διατρανώνουμε την αγανάκτηση μας και κηρύσσουμε. ΑΠΕΡΓΙΑ από τις 06:00 το πρωί έως τις 24:00 το βράδυ για την Πέμπτη 2/3/2023».

24ωρη απεργία την Πέμπτη 2/3 από τους σιδηροδρομικούς -«Ημέρα περισυλλογής και θρήνου»



Είχε προηγηθεί η ανακοίνωση των σιδηροδρομικών για απεργία την Πέμπτη 2 Μαρτίου, η οποία ανέφερε τα εξής:

«Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς ως και οι Διοικήσεις του συνόλου των Πρωτοβαθμίων Σωματείων που λειτουργούν στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο, σε έκτακτη συνεδρίασή τους που πραγματοποιήθηκε σήμερα Τετάρτη 1η Μαρτίου 2023 αποφάσισαν ΟΜΟΦΩΝΑ την προκήρυξη 24ωρης απεργίας την Πέμπτη 02 Μαρτίου 2023 του συνόλου του προσωπικού που απασχολείται σε όλες τις σιδηροδρομικές εταιρείες.

Πλέον ο πόνος έγινε οργή για τις δεκάδες των νεκρών και των τραυματιών συναδέλφων και συμπολιτών μας. Η απαξίωση που διαχρονικά επέδειξαν οι Κυβερνήσεις στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο οδήγησαν στο τραγικό αποτέλεσμα των Τεμπών.

Δυστυχώς τα πάγια αιτήματά μας για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, αρτιότερη εκπαίδευση, αλλά κυρίως εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογιών ασφαλείας, πετιούνται μόνιμα στον κάλαθο των αχρήστων.

Σήμερα η Σιδηροδρομική οικογένεια είναι φτωχότερη. Σήμερα η Ελλάδα είναι φτωχότερη. Η επόμενη μέρα είναι ημέρα περισυλλογής και θρήνου για τους αδικοχαμένους συναδέλφους μας.

Σήμερα Πέμπτη 02/3/2023, θα πραγματοποιηθεί έκτακτη σύσκεψη της Π.Ο.Σ. και των Σωματείων – Μελών της στον 9Ο όροφο του κτιρίου του ΟΣΕ (Καρόλου 1-3) στις 10.00’»

ΗΤΑΝ Η «ΚΑΚΙΑ» ΩΡΑ! Στον ανακριτή σήμερα ο σταθμάρχης της Λάρισας!

 


-Πρόεδρος Γιατρών Λάρισας για τη σύγκρουση τρένων -Οι νεκροί είναι πάνω από 40 και φοβάμαι ότι θα πλησιάσουμε τους 50!

-Νίκος Φώτης: Τι είπε ο «μάστερ» των τρένων για την τραγωδία στα Τέμπη



Έχουν ξεπεράσει τους 40 οι νεκροί από το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, σύμφωνα με την εκτίμηση του προέδρου του Ιατρικού Συλλόγου Λάρισας, Ντίνου Γιαννακόπουλου, ο οποίος δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να φτάσουν και τα πενήντα τα άτομα που έχασαν τη ζωή του σε αυτό.

Όπως είπε στο ethnos.gr ο κ. Γιαννακόπουλος, πυροσβέστες που βρίσκονται στο σημείο του τραγικού δυστυχήματος συνεχίζουν να ανασύρουν απανθρακωμένες σορούς, κυρίως από το πρώτο βαγόνι του τρένου.

Οι σοροί μεταφέρονται στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, όπου εδρεύει η ιατροδικαστική υπηρεσία της πόλης. Έξω από το νοσοκομείο εκτυλίσσεται εδώ και ώρες ένα δράμα, με συγκλονισμένους συγγενείς να μη γνωρίζουν, αν οι δικοί τους άνθρωποι είναι ζωντανοί ή συγκαταλέγονται ανάμεσα στους νεκρούς.

«Οι συγγενείς χρειάζονται ψυχολογική υποστήριξη και υπάρχουν ομάδες ειδικών στο νοσοκομείο που την προσφέρουν. Έξω από το Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας εκτυλίσσεται ένα δράμα. Δυστυχώς, όπως έχει η κατάσταση, δεν είναι δυνατόν οι συγγενείς να μάθουν εύκολα για την τύχη των δικών τους ανθρώπων. Πληροφορούμε ότι οι σοροί των νεκρών έχουν ξεπεράσει τους 40 και φοβάμαι ότι θα πλησιάσουμε τους 50. Από το πρώτο βαγόνι συνεχίζουν με πολύ μεγάλη δυσκολία οι πυροσβέστες να ανασύρουν απανθρακωμένα πτώματα. Η διαδικασία της ανάσυρσης δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα», λέει κ. Γιαννακόπουλος.

Οι τραυματίες

Όλοι οι βαριά τραυματίες από το δυστύχημα μεταφέρθηκαν στα δύο νοσοκομεία της Λάρισας και οι ελαφρότερα τραυματίες στη Θεσσαλονίκη. Κατά τον κ. Γιαννακόπουλο, το δυστύχημα έγινε σε απόσταση 20-22 χιλιομέτρων από τη Λάρισα, κάτι που βοήθησε στο να μεταφερθούν πιο γρήγορα στα νοσοκομεία της πόλης οι τραυματίες.

«Αυτήν τη στιγμή στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας νοσηλεύονται είκοσι τραυματίες, εκ των οποίων οι δύο στη ΜΕΘ. Στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της πόλης οι νοσηλευόμενοι πολυτραυματίες είναι 26, εκ των οποίων τρεις ή τέσσερις βρίσκονται στη ΜΕΘ. Μεταξύ των τραυματιών υπάρχουν οκτώ καταγματίες που χρειάζονταν χειρουργείο. Οι δύο χειρουργήθηκαν ήδη, άλλοι δύο θα χειρουργηθούν τις επόμενες ώρες, άλλοι δύο αύριο το πρωί και οι δύο τελευταίοι έχουν ελαφρότερα κατάγματα», σημειώνει ο κ. Γιαννακόπουλος.

Κατά τον ίδιο, ο Ιατρικός Σύλλογος Λάρισας έχει θέσει σε ετοιμότητα τους χειρουργούς, ορθοπαιδικούς και αναισθησιολόγους μέλη του, προκειμένου να βοηθήσουν, όπου χρειαστεί. Επίσης, υπάρχει επικοινωνία με ιδιωτικό νοσοκομείο της πόλης, προκειμένου να μεταφερθούν εκεί, αν χρειαστεί τραυματίες. Ωστόσο, κατά τον κ. Γιανακόπουλο, φαίνεται ότι οι Δημόσιες ιατρικές υποδομές της Λάρισας θα

 


Τραγωδία στα Τέμπη: Ήταν η «κακιά ώρα» είπε ο σταθμάρχης στην απολογία του

Στον ανακριτή θα προσαχθεί σήμερα  Πέμπτη ο σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος είναι αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες, ενώ φέρεται ότι παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του. Επίσης, στον τόπο της τραγωδίας θα γίνει αυτοψία του δυστυχήματος από την Τροχαία της Λάρισας.

Ειδικότερα, ο σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος έχει συλληφθεί απολογούμενος στο στάδιο της προανάκρισης, φέρεται να παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του και το απέδωσε στην «κακιά ώρα».

Ακόμη, σε βάρος του σταθμάρχη έχει σχηματιστεί δικογραφία για βαρύτατα αδικήματα. Οι κατηγορίες τις οποίες θα αντιμετωπίσει και για τις οποίες θα ασκηθεί σε βάρος του ποινική δίωξη, αφορούν το κακουργηματικού χαρακτήρα αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων, αδίκημα που με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια.

Επίσης, διώξεις θα ασκηθούν για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή.

Ακόμη, με εντολή του εισαγγελέα Λάρισας, Σταμάτη Δασκαλόπουλου, η προανακριτική απολογία του σταθμάρχη έγινε παρουσία εισαγγελέα, λόγω της μείζονος σημασίας της ερευνώμενης υπόθεσης. Με εντολή επίσης του κ. Δασκαλόπουλου, εισαγγελέας παρίσταται στον τόπο της τραγωδίας ενόψει της σύνταξης αυτοψίας από την Τροχαία της Λάρισας για τα ευρήματα του τραγικού συμβάντος, αυτοψία που θεωρείται κρίσιμο στοιχείο για τη συνολική αξιολόγηση του πολύνεκρου δυστυχήματος (τι και ποιος έφταιξε).



Νίκος Φώτης: Τι λέει ο «μάστερ» των τρένων για την τραγωδία στα Τέμπη

Την άποψη για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, το οποίο έχει ήδη στοιχίσει τη ζωή σε 40 και πλέον συνανθρώπους μας, εξέφρασε ο «μάστερ» των τρένων, Νίκος Φώτης.

Η ανάρτηση του Νίκου Φώτη στα social media:

Πραγματικά, απόψε είμαι πολύ εξοργισμένος.

Το InterCity 62 με ηλεκτρική μηχανή και (πιθανότατα) 8-9 βαγόνια, συγκρούστηκε μετωπικά βόρεια της Λάρισας με τον κατερχόμενο εμπορευματικό συρμό 80501 στο ύψος της εισόδου του σταθμού Ευαγγελισμός, κοντά στα Τέμπη.

Για κάποιον λόγο, το IC62 ξεκίνησε από την Λάρισα κόντρα στο ρεύμα (αριστερή γραμμή καθόδου) αντί για να ανεβεί από την δεξιά γραμμή. Το σημείο της σύγκρουσης φαίνεται πως ήταν κοντά στην γέφυρα της Εθνικής Οδού, το οποίο περιορίζει την ορατότητα καθώς η γραμμή είναι σε καμπύλη προς την γέφυρα του Πηνειού ποταμού.

Από την σφοδρότητα της σύγκρουσης, οι ηλεκτρικές μηχανές και στα δύο τραίνα ισοπεδώθηκαν (εικάζω συνολική ταχύτητα προσέγγισης κοντά στα 250 χλμ/ώρα), ενώ έμειναν μόνο δύο βαγόνια στις ράγες από το επιβατικό τραίνο. Ήδη οι νεκροί ξεπερνούν τους 15, οι τραυματίες πιθανότατα είναι τριψήφιοι και μιλάμε για το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα για αυτόν τον αιώνα.

Έγινε ένα φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα, το οποίο ήταν απολύτως αχρείαστο και θα μπορούσε να αποφευχθεί.

Πώς λέει η παροιμία “Πολλές φορές πάει η στάμνα στην βρύση, μία φορά σπάει”;

Ένα σύστημα που βασίζεται στο ότι το ανθρώπινο προσωπικό θα είναι σε εγρήγορση 100% κάθε μέρα, είναι εγγενώς ανασφαλές – κάποια στιγμή θα γίνει το ανθρώπινο λάθος, και θα είναι καταστροφικά τα αποτελέσματα.

Εδώ και σχεδόν είκοσι χρόνια, ο ΟΣΕ παλεύει να εγκαταστήσει ένα σύστημα σηματοδότησης κι αυτόματης προστασίας των συρμών στο δίκτυο του.

Ακόμα δεν τα έχει καταφέρει.

Μία οι κλοπές καλωδίων από τις γνωστές ευπαθείς ομάδες, μία οι υπερβάσεις κόστους, μία η έλλειψη χρημάτων για την ολοκλήρωση του έργου, ακόμα και σήμερα δεν έχει καταφέρει να έχει ένα σύστημα αυτόματης προστασίας συρμών σε λειτουργία (ETCS Level 1).

Αυτό το σύστημα θα προστάτευε το τραίνο και το προσωπικό που έφυγε στο Άδενδρο, καθώς κι ένα σωρό άλλα περιστατικά, αν είχε ολοκληρωθεί πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, όπως ήταν το πλάνο. Αλλά όλα βασίζονται στην ετοιμότητα κι εγρήγορση του προσωπικού εν έτει 2022.

Έχουν ξοδευτεί δισεκατομμύρια Ευρώ από τους Έλληνες φορολογούμενους και την ΕΕ για την αναβάθμιση των ελληνικών σιδηροδρόμων (τις προάλλες ο ΟΣΕ διέγραψε 14+ δισεκατομμύρια ευρώ συσσωρευμένα χρέη), και το τελικό αποτέλεσμα δεν δικαιώνει με τίποτα τα λεφτά που έχουν ξοδευτεί.