-Πρόεδρος Γιατρών Λάρισας για τη σύγκρουση τρένων -Οι νεκροί είναι πάνω από 40 και φοβάμαι ότι θα πλησιάσουμε τους 50!
-Νίκος Φώτης: Τι είπε ο «μάστερ» των τρένων για την τραγωδία στα Τέμπη
Έχουν ξεπεράσει τους 40 οι νεκροί από το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, σύμφωνα με την εκτίμηση του προέδρου του Ιατρικού Συλλόγου Λάρισας, Ντίνου Γιαννακόπουλου, ο οποίος δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να φτάσουν και τα πενήντα τα άτομα που έχασαν τη ζωή του σε αυτό.
Όπως είπε στο ethnos.gr ο κ. Γιαννακόπουλος, πυροσβέστες που βρίσκονται στο σημείο του τραγικού δυστυχήματος συνεχίζουν να ανασύρουν απανθρακωμένες σορούς, κυρίως από το πρώτο βαγόνι του τρένου.
Οι σοροί μεταφέρονται στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, όπου εδρεύει η ιατροδικαστική υπηρεσία της πόλης. Έξω από το νοσοκομείο εκτυλίσσεται εδώ και ώρες ένα δράμα, με συγκλονισμένους συγγενείς να μη γνωρίζουν, αν οι δικοί τους άνθρωποι είναι ζωντανοί ή συγκαταλέγονται ανάμεσα στους νεκρούς.
«Οι συγγενείς χρειάζονται ψυχολογική υποστήριξη και υπάρχουν ομάδες ειδικών στο νοσοκομείο που την προσφέρουν. Έξω από το Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας εκτυλίσσεται ένα δράμα. Δυστυχώς, όπως έχει η κατάσταση, δεν είναι δυνατόν οι συγγενείς να μάθουν εύκολα για την τύχη των δικών τους ανθρώπων. Πληροφορούμε ότι οι σοροί των νεκρών έχουν ξεπεράσει τους 40 και φοβάμαι ότι θα πλησιάσουμε τους 50. Από το πρώτο βαγόνι συνεχίζουν με πολύ μεγάλη δυσκολία οι πυροσβέστες να ανασύρουν απανθρακωμένα πτώματα. Η διαδικασία της ανάσυρσης δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα», λέει κ. Γιαννακόπουλος.
Οι τραυματίες
Όλοι οι βαριά τραυματίες από το δυστύχημα μεταφέρθηκαν στα δύο νοσοκομεία της Λάρισας και οι ελαφρότερα τραυματίες στη Θεσσαλονίκη. Κατά τον κ. Γιαννακόπουλο, το δυστύχημα έγινε σε απόσταση 20-22 χιλιομέτρων από τη Λάρισα, κάτι που βοήθησε στο να μεταφερθούν πιο γρήγορα στα νοσοκομεία της πόλης οι τραυματίες.
«Αυτήν τη στιγμή στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας νοσηλεύονται είκοσι τραυματίες, εκ των οποίων οι δύο στη ΜΕΘ. Στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της πόλης οι νοσηλευόμενοι πολυτραυματίες είναι 26, εκ των οποίων τρεις ή τέσσερις βρίσκονται στη ΜΕΘ. Μεταξύ των τραυματιών υπάρχουν οκτώ καταγματίες που χρειάζονταν χειρουργείο. Οι δύο χειρουργήθηκαν ήδη, άλλοι δύο θα χειρουργηθούν τις επόμενες ώρες, άλλοι δύο αύριο το πρωί και οι δύο τελευταίοι έχουν ελαφρότερα κατάγματα», σημειώνει ο κ. Γιαννακόπουλος.
Κατά τον ίδιο, ο Ιατρικός Σύλλογος Λάρισας έχει θέσει σε ετοιμότητα τους χειρουργούς, ορθοπαιδικούς και αναισθησιολόγους μέλη του, προκειμένου να βοηθήσουν, όπου χρειαστεί. Επίσης, υπάρχει επικοινωνία με ιδιωτικό νοσοκομείο της πόλης, προκειμένου να μεταφερθούν εκεί, αν χρειαστεί τραυματίες. Ωστόσο, κατά τον κ. Γιανακόπουλο, φαίνεται ότι οι Δημόσιες ιατρικές υποδομές της Λάρισας θα
Τραγωδία στα Τέμπη: Ήταν η «κακιά ώρα» είπε ο σταθμάρχης στην απολογία του
Στον ανακριτή θα προσαχθεί σήμερα Πέμπτη ο σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος είναι αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες, ενώ φέρεται ότι παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του. Επίσης, στον τόπο της τραγωδίας θα γίνει αυτοψία του δυστυχήματος από την Τροχαία της Λάρισας.
Ειδικότερα, ο σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος έχει συλληφθεί απολογούμενος στο στάδιο της προανάκρισης, φέρεται να παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του και το απέδωσε στην «κακιά ώρα».
Ακόμη, σε βάρος του σταθμάρχη έχει σχηματιστεί δικογραφία για βαρύτατα αδικήματα. Οι κατηγορίες τις οποίες θα αντιμετωπίσει και για τις οποίες θα ασκηθεί σε βάρος του ποινική δίωξη, αφορούν το κακουργηματικού χαρακτήρα αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων, αδίκημα που με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια.
Επίσης, διώξεις θα ασκηθούν για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή.
Ακόμη, με εντολή του εισαγγελέα Λάρισας, Σταμάτη Δασκαλόπουλου, η προανακριτική απολογία του σταθμάρχη έγινε παρουσία εισαγγελέα, λόγω της μείζονος σημασίας της ερευνώμενης υπόθεσης. Με εντολή επίσης του κ. Δασκαλόπουλου, εισαγγελέας παρίσταται στον τόπο της τραγωδίας ενόψει της σύνταξης αυτοψίας από την Τροχαία της Λάρισας για τα ευρήματα του τραγικού συμβάντος, αυτοψία που θεωρείται κρίσιμο στοιχείο για τη συνολική αξιολόγηση του πολύνεκρου δυστυχήματος (τι και ποιος έφταιξε).
Νίκος Φώτης: Τι λέει ο «μάστερ» των τρένων για την τραγωδία στα Τέμπη
Την άποψη για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, το οποίο έχει ήδη στοιχίσει τη ζωή σε 40 και πλέον συνανθρώπους μας, εξέφρασε ο «μάστερ» των τρένων, Νίκος Φώτης.
Η ανάρτηση του Νίκου Φώτη στα social media:
Πραγματικά, απόψε είμαι πολύ εξοργισμένος.
Το InterCity 62 με ηλεκτρική μηχανή και (πιθανότατα) 8-9 βαγόνια, συγκρούστηκε μετωπικά βόρεια της Λάρισας με τον κατερχόμενο εμπορευματικό συρμό 80501 στο ύψος της εισόδου του σταθμού Ευαγγελισμός, κοντά στα Τέμπη.
Για κάποιον λόγο, το IC62 ξεκίνησε από την Λάρισα κόντρα στο ρεύμα (αριστερή γραμμή καθόδου) αντί για να ανεβεί από την δεξιά γραμμή. Το σημείο της σύγκρουσης φαίνεται πως ήταν κοντά στην γέφυρα της Εθνικής Οδού, το οποίο περιορίζει την ορατότητα καθώς η γραμμή είναι σε καμπύλη προς την γέφυρα του Πηνειού ποταμού.
Από την σφοδρότητα της σύγκρουσης, οι ηλεκτρικές μηχανές και στα δύο τραίνα ισοπεδώθηκαν (εικάζω συνολική ταχύτητα προσέγγισης κοντά στα 250 χλμ/ώρα), ενώ έμειναν μόνο δύο βαγόνια στις ράγες από το επιβατικό τραίνο. Ήδη οι νεκροί ξεπερνούν τους 15, οι τραυματίες πιθανότατα είναι τριψήφιοι και μιλάμε για το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα για αυτόν τον αιώνα.
Έγινε ένα φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα, το οποίο ήταν απολύτως αχρείαστο και θα μπορούσε να αποφευχθεί.
Πώς λέει η παροιμία “Πολλές φορές πάει η στάμνα στην βρύση, μία φορά σπάει”;
Ένα σύστημα που βασίζεται στο ότι το ανθρώπινο προσωπικό θα είναι σε εγρήγορση 100% κάθε μέρα, είναι εγγενώς ανασφαλές – κάποια στιγμή θα γίνει το ανθρώπινο λάθος, και θα είναι καταστροφικά τα αποτελέσματα.
Εδώ και σχεδόν είκοσι χρόνια, ο ΟΣΕ παλεύει να εγκαταστήσει ένα σύστημα σηματοδότησης κι αυτόματης προστασίας των συρμών στο δίκτυο του.
Ακόμα δεν τα έχει καταφέρει.
Μία οι κλοπές καλωδίων από τις γνωστές ευπαθείς ομάδες, μία οι υπερβάσεις κόστους, μία η έλλειψη χρημάτων για την ολοκλήρωση του έργου, ακόμα και σήμερα δεν έχει καταφέρει να έχει ένα σύστημα αυτόματης προστασίας συρμών σε λειτουργία (ETCS Level 1).
Αυτό το σύστημα θα προστάτευε το τραίνο και το προσωπικό που έφυγε στο Άδενδρο, καθώς κι ένα σωρό άλλα περιστατικά, αν είχε ολοκληρωθεί πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, όπως ήταν το πλάνο. Αλλά όλα βασίζονται στην ετοιμότητα κι εγρήγορση του προσωπικού εν έτει 2022.
Έχουν ξοδευτεί δισεκατομμύρια Ευρώ από τους Έλληνες φορολογούμενους και την ΕΕ για την αναβάθμιση των ελληνικών σιδηροδρόμων (τις προάλλες ο ΟΣΕ διέγραψε 14+ δισεκατομμύρια ευρώ συσσωρευμένα χρέη), και το τελικό αποτέλεσμα δεν δικαιώνει με τίποτα τα λεφτά που έχουν ξοδευτεί.